Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ochrana kokpitu Halo od příštího roku v F1 nebude, šéfové týmů jsou proti
29.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Včerejší jednání Strategické skupiny Formule 1 neskončilo úspěchem. A to přesto, že podle Sebastiana Vettela byli všichni jezdci až na jednoho pro.
Formule 1 momentálně není zrovna v nejlepší kondici. Sám Bernie Ecclestone uvedl, že za její sledování by nedal ani haléř a vyjádřil touhu, aby se šampionát vrátil do starých dobrých časů, kdy on působil jako diktátor. Jakkoliv jde přitom o velmi tvrdá slova, ve světle aktuálních okolností s nimi můžeme souhlasit. Během včerejšího jednání Strategické skupiny F1 došlo k odmítnutí systému Halo.
Pokud nevíte, o čem je řeč, pak vězte, že se jedná o ochranu kokpitu, o níž se začalo mluvit po hrozivé nehodě Julese Bianchiho během Velké ceny Japonska v roce 2014. Francouzský pilot na následky svého zranění o rok později zemřel, přičemž systém Halo měl být uveden do reality od příštího roku. Nakonec se tak ovšem nestane, neboť proti byli zejména šéfové týmů.
„Osobně nejsem velkým fanouškem řešení Halo,“ uvedl na adresu nového systému šéf stáje Red Bull Christian Horner. Ten je největším kritikem ochrany kokpitů, neboť „jde o neelegantní řešení ve spojitosti s problémem, který má vyřešit. Osobně preferuji, abychom věnovali výzkumu více času a odvedli skvělou práci, než abychom věci uspěchali a zapříčinili tak mnohé následky.“
Všeobecně se tedy má za to, že ochrana kokpitu bude zavedena až v roce 2018. Jakou ovšem bude mít podobu, a zda se skutečně stane realitou, to je otázkou. My přitom jen můžeme dodat, že podle Sebastiana Vettela bylo 95 procent všech jezdců pro schválení systému Halo. Proti tedy hlasoval pouze jediný pilot.
Ochranné oblouky ve Formuli 1 od příštího roku nebudou, Strategická skupina totiž nedospěla k jednomyslnému závěru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 minutami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 3 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva