Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Obě moderní Bugatti se konečně potkala. Místo uhádnete, ale které je víc šik?
23.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Když se vedle sebe postaví dvě z nejrychlejších aut planety, je to malý zázrak. A když jsou obě z nich od Bugatti, je ještě větší. Stát se může jen na pár místech světa.
Spatřit na vlastní oči Bugatti, navíc mimo plochu autosalonu, je malým automobilovým svátkem. Modelu Veyron totiž bylo vyrobeno jen 450 kusů, Chiron pak vznikne v o trochu rozsáhlejší sérii, ovšem finální pětistý exemplář bude smontován až za pár let. I v té době tu ovšem budeme mít necelou tisícovku aut, ke které se přidává zhruba obdobné množství z let předchozích. Řada lidí tedy nemusí za celý život zahlédnout na ulici jediné.
Pokud ovšem žijete v Monaku, nejspíše si nemusíte do deníčku zapisovat, kdy jste Bugatti viděli, modely Chiron i Veyron jsou zde stejně běžné jako v Česku třeba jako modely Porsche - nevídáte je pořád, za raritní je ale neoznačíte. Povětšinou se ovšem po úzkých silničkách knížectví prohání samotné, před pár dny však jedny z nejrychlejších produkčních vozů v celé historii automobilismu zastavily vedle sebe. A byl z toho nemalý poprask.
Díky všudypřítomným „spotterům” si tuto podívanou můžeme vychutnat také my, přičemž zároveň lze tak trochu porovnat design obou aut. Modernější Chiron přitom z tohoto srovnání vychází lépe, alespoň z našeho úhlu pohledu. Má totiž „rozbitější“ čelní partie, díky čemuž z něj srší daleko větší agresivita. Vše navíc ještě umocňuje dvoubarevné lakování, přičemž tyrkysová se nastěhovala také dovnitř.
Veyron pak jistě stále má co říct, jeho věk však začíná být stále patrnější. Zvláště při pohledu na světla, kdy ta přední jsou příliš velká a trochu neforemná, zatímco ta zadní nenabízí divákům takové divadlo jako lampy u Bugatti Chiron. I tak by se ale nejspíše nenašel nikdo, kdo by nebyl ochoten za někdejší nejrychlejší vůz planety vyměnit ledvinu. Za nástupce by ale řada lidí jistě dala i víc...
















Spatřit na vlastní oči Bugatti se rovná svátku. Vidět ovšem vedle sebe Chiron a Veyron je pomalu něco nemyslitelného, jde v podstatě o takové druhé Vánoce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins