Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O Volkswagen XL1 je prý velký zájem, navýšení výroby ale automobilka odmítá
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern očividně nechce i přes vysokou pořizovací cenu na každém kusu prodělávat. Asi postačí ztráta z původně plánované edice.
Aerodynamické hybridní vozítko z Wolfsburgu se poprvé ukázalo světu již v roce 2011. Od té doby Volkswagen dělal vše pro to, aby model XL1 dostal na veřejné silnice. To se letos skutečně podařilo, i když některá média v té chvíli překvapeně zírala na vyšší reálnou spotřebu, než bylo automobilkou anoncováno. Tento fakt ale ponechme stranou a místo toho se zaměřme na samotné náklady spojené s vývojem i poptávku.
Zájem o vůz je navzdory vysoké, takřka třímilionové ceně podle Carstena Krebse z Volksagenu doslova „obrovský”. Neznamená to ovšem, že by automobilka vyrobilá více než původně plánovaných 250 kusů, to rezolutně odmítá. Že vám to nedává smysl? V případě exkluzivního sporťáku jako třeba LaFerrari bychom vám i oporovali, tady jde i o výjimečnost, u hybridní podivnosti typu XL1 to ale můžeme jen přitakat.
Svědčí to o jediném - automobilka musí na každém vyrobeném exempláři neuvěřitelně tratit a ani vysoká cena zjevně nepokrývá výrobní náklady, jinak by automobilka musela stát o maximální umoření těch vývojových, jistě rovněž nemalých. Přesné cifry nemáme k dispozici, ani bychom se ale nedivili, kdyby se XL1 zařadilo na seznam nejprodělečnějších vozů světa.
Negativnímu stanovisku značky se za takové situace nejde divit, o to náročnější ale pro Volkswagen bude výběr potenciálních majitelů - automobilka prý vymýšlí „optimální proces”, jak toho dosáhnout. Dá se ale předpokládat, že na prvním místě se ocitnou celebrity všeho druhu. Přeci jen „technologický maják“ nelze svěřit do rukou každému, zvláště ne takovým, kteří by o udávanou spotřebu mohli reálně stát...
XL1 je pro koncern Volkswagen zjevně prodělečný. Není proto divu, že více než 250 kusů nevznikne
Zdroj: Autoblog Green
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis