Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Stratos byl pohřben, nahradí jej vzkříšený Alpine A110?
5.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Návrat Stratosu je po odmítavé reakci Ferrari uzavřenou kapitolou. Škoda. Autor vozu má nicméně nové plány na oživení další závodní legendy.
Německý podnikatel Michael Stoschek s konečnou platností pochopil, že přes odmítavý postoj ze strany Ferrari vlak nejede a definitivně opouští myšlenku na omezenou produkci Stratosu. Jak asi víte, jeho vysněný stroj se měl stát poctou sportovní legendy rallye Lancie Stratos. O design se postaralo věhlasné studio Pininfarina a motor - stejně jako u původního vozu - pocházel od Ferrari. A nejen to. Stoschekovo dítě využívalo kromě vidlicového osmiválce modelu F430 o výkonu 540 koní také jeho zkrácenou platformu.
To, co bylo po stránce techniky pro znovuzrozený Stratos požehnáním, se ale naneštěstí stalo i jeho hrobníkem. Jak vyšlo najevo, nejvyšší šéf Ferrari Amedeo Felisa sice měl pro vůz pochopení, a proto Stoschekovi poskytl plnou podporu. Jenže automobilka to zároveň brala pouze jako jednorázovou výpomoc při unikátním projektu a ne oporu pro náběh výroby, i když se mělo jednat pouze o omezenou sérii 25 kusů. Ač se to někomu líbí nebo ne, rozhodnutí (jakkoli může navenek vypadat ješitně) dává z pohledu Italů smysl. Aby totiž mohl nový Stratos vzniknout, musela své „orgány” darovat již existující F430.
Stoschek by patrně nechtěl, aby kvůli němu padly další stroje Scuderie, nicméně Ferrari by muselo oprášit nástroje na výrobu staré platformy a výběhových motorů, což by asi nebylo nejlevnější a navíc je otázkou, jestli by na to Italové měli nebo chtěli mít kapacity, protože jen tak někomu by své (ani letité) technologie nesvěřili.
Takže konec jména Stoschek v automobilových médiích? Možná ne tak docela. Německý businessman už oznámil, že je v jednání s Renaultem a hledá možnost, jak začít vyrábět nástupce slavného francouzského Porsche - Alpine A110, který rovněž patří k závodním skvostům 60. a 70. let.






Nový Stratos zařízlo samotné Ferrari, nikoli neočekávaně
Druhý pokus o reinkarnaci rallye legendy bude možná proveden na Alpine A110
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
před 10 hodinamiMercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
včeraDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 47 minutamiToto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
před 3 hodinamiProdejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
před 4 hodinamiNěkdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
před 6 hodinamiGM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... před hodinou - pavproch
- Politický koutek před 5 hodinami - Zajda
- Onboard videa před 5 hodinami - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 včera - M.Z.
- Detektory policejních radarů včera - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení včera - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch