Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Renault Clio nakonec až příští rok v Paříži, verze RS dostane malé turbo
18.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již od dob loňského pařížského autosalonu jsme očekávali, že letos ve Frankfurtu uvidíme novou generaci Renaultu Clio. Nestalo se tak, pár informací o ní ale přesto máme.
Renault loni v Paříž odhalil koncept Zoe, který měl být předobrazem čtvrté generace modelu Clio. Podle tehdejších informací se měla na trh dostat jako vůz modelového roku 2012, a tak bylo na místě očekávat, že se letošní frankfurtský autosalon stane místem odhalení sériové verze, nebo přinejmenším předsériového konceptu. Tato očekávání nabrala na síle, když Renaultu týden před začátkem samotného IAA unikla fotka několika nedávných konceptů, mezi nimiž se nacházel i vůz, který by mohl novým Cliem. Jenže frankfurtský autosalon je v plném proudu, Clio nikde a nedošlo ani objasnění toho, co jsme viděli na onom nepříliš kvalitním snímku. Lidé od Renaultu nám ale naštěstí řekli více.
Jisté v tuto chvíli je, že čtvrtá generace Clia bude představena až příští rok na autosalonu v Paříži. Zástupci firmy v souvislosti s ním hovoří o mnohem emotivnějším designu inspirovaném i prvky viděnými na konceptu Captur, kvalitnějším interiéru více zaměřeném na řidiče a celkově vyšší kvalitou jízdy. Zatímco tato slova lidé z automobilek vyprávějí prakticky o všech chystaných novinkách, další informace jsou zajímavější.
V prvé řadě se má příští Clio prodávat již pouze v pětidvéřovém provedení, a to z prostého důvodu - třídvířko je na trhu méně žádané, navíc se musí prodávat levněji, i když jeho výroba fakticky levnější není. A tak se Renaultu zkrátka nevyplatí. Jestli je to dobré rozhodnutí ukáže až čas, neboť i přes pravdivost výše zmíněného tvrzení ztratí tento model atraktivitu pro část zákazníků, kteří buď třídvéřové provedení prostě chtějí, nebo si jej vybírají právě kvůli nižší ceně.
Zajímavé jistě je i to, že nový model bude „velmi široký” a také o poznání nižší, což mu má zajistit sportovnější vzezření. Rozšířit se, tentokrát již jen obrazně, se také mají možnosti personalizace interiéru i exteriéru tak, aby vůz byl schopen konkurovat i Citroënu DS3, jenž je v tomto ohledu dnes na trhu přeborníkem.
Poslední informace už tak pozitivní není, i když... Na jednu stranu bylo potvrzeno bylo, že i čtvrté Clio dostane verzi RS, která dnes platí za špičku mezi malými hot hatchi. Jenže na rozdíl od dnešního provedení poháněného dvoulitrovým, atmosféricky plněným motorem, má dostat menší přeplňovaný agregát v bruselském střihu. S ohledem na současný vývoj na regulacemi uškrceném trhu to není až takové překvapení, zklamání ale rozhodně ano - v přesně ovladatelném autě autě jako je Clio Renault Sport turbomotor nikdy neodvede tak dobrou práci jako „atmosféra”.
Bez zajímavosti jistě není, že lidé z Renaultu již nyní popřeli možnost budoucího příchodu elektricky poháněné verze, ačkoli koncept Zoe byl jakožto elektrický představen. Sériová verze prý nebude připravena na to, aby byly pod její podlahu umístěny potřebné akumulátory, a tak zkrátka žádný elektromobil nebude.
Další informace se jistě budeme dozvídat s časem blížící se premiéry, prostoru pro spekulace každopádně již nyní značně ubylo.
Loňský koncept Renault Zoe měl být jedním z předobrazů nového Clia, co z něj zbude do sériové výroby ale zůstává po letošním odložení jeho představení otázkou
Na další generaci Clia můžeme očekávat i prvky viděné na konceptu Captur představeném letos na jaře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel