Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový německý „Giga vlak” Tesly firma nenavrhla, nevyvinula, nevyrobila a dokonce jí ani nepatří. Ale aspoň už nejezdí na naftu
16.9.2024 | Petr Miler
Komedie okolo vlakové dopravy do továrny Tesly u Berlína pokračuje. Firma dál - a dál stejně nepochopitelně - doplácí na neochotu elektrifikovat trať vedoucí k její fabrice. Místo dieselového vlaku je tu vlak na baterky, což je jen o málo smysluplnější řešení.
Tesla neproslula zrovna jako výrobce vlaků. Když se tedy o ní v této souvislosti poprvé psalo loni, rychle se ukázalo, že tehdy nový „Tesla Zug” je ve skutečnosti dieselový Bombardier Talent, což bylo s ohledem na principy automobilky poněkud tragikomické. Nyní tu máme zbrusu nový „teslí vlak”, který si říká rovnou Giga Train, protože u Tesly je všechno „giga”, i kdyby firma měla začít vyrábět spodní prádlo. Tak kontroverzní stroj jako loni to není, přesto má k předmětu nekritického obdivu z podstaty daleko.
Automobilka totiž dál doplácí na to, že trať vedoucí ke své továrně odmítla kvůli minimalizaci nákladů na výstavbu elektrifikovat, i když jde o krátký, asi 7 km dlouhý navazující spoj. Nemůže se tedy spolehnout na klasické elektrické soupravy, které by k jejím preferencím v oblasti pohonu seděly nejvíc. Její nový Giga Train přesto elektrický je, musí ale spoléhat na lithium-titan-oxidové baterie, což omezuje jeho akceschopnost a ekonomicky komplikuje jeho provoz. Navíc s Teslou vlastně nemá nic společného, jak uvádí SWR.
Automobilka totiž tento stroj nenavrhla, nevyvinula ani postavila, dokonce ho ani nevlastní. Ve skutečnosti se jedná o vlak Siemensu jinak známý jako Mireo Plus B, který provozuje ta samá soukromá firma jako dieselového předchůdce (NEB, Niederbarnimer Eisenbahn), a to pro Bádensko-Württembersko. Až od toho si jej automobilka pronajímá v dokonce nezměněném barevném provedení, pouze s pár nápisy na bocích. Na baterie dokáže ujet nanejvýš 120 km a se 120 místy k sezení přepraví jedním vrzem maximálně 500 osob.
Jeho smyslem je dovoz zaměstnanců do Gigafactory Tesly u Berlína, a tak pendluje mezi stanicemi Erkner a Tesla Süd s cílem převážet okolo 4 500 lidí denně. Tím má pomoci snížit potřebu rozšiřování parkoviště u fabriky a zmenšit zatížení silnic v oblasti. Zda to dokáže, to se teprve ukáže, řečeno veršem. Už teď je ale patrné, že i kdyby ano, bez jisté kontroverze se to po prvotní dieselové soupravě znovu neobejde.
Z neoficiálního „Tesla Zugu” je oficiální Tesla Giga Train. Už nejezdí na naftu, elektrický je ale pořád podivně - nutnost bateriového pohonu na firmou zbudované trati je pochybná. Foto: Tesla
Zdroje: Tesla, SWR
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nejnovější články
- Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
před 58 minutami - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
včera - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
včera - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
včera - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.22. 03:24 - Truck Daškam
- Škoda Auto obecně 12.21. 19:44 - Zajda
- Chlubítko univerzální 12.21. 09:54 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12.20. 18:03 - Zajda
- BMW Divize 12.20. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 14:33 - Stepan
- Volkswagen obecne 12.20. 12:39 - řidičBOB
- Politický koutek 12.19. 15:07 - řidičBOB