Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový nejlepší Mercedes v losím testu přes výjimečnou techniku nepředvedl víc než Dacie
8.6.2021 | Petr Prokopec
Je to auto, které se chlubí řadou vychytávek, které by mu měly zajistit i adekvátní jízdní vlastnosti, minimálně v losím testu ale zjevně nezafungovaly, vyrovnáním Dacie Sandero Stepway skutečně neohromí.
Z losího testu se v poslední době stal strašák moderních aut. O to překvapenější jsme byli, když se s náhlým vyhýbacím manévrem ještě slušně slušně popasovala Dacia. Nejprve mezi kužely vjelo Sandero Stepway, jehož rychlost 73 km/h lze vnímat pozitivně, ač to na úspěšné formální projití testem nestačí. Nicméně rumunský hatchback dokázal překonat i mnohem dražší konkurenci. A ještě dále se dostal elektrický Spring, který i na nepřesvědčivých pneumatikách dosáhl předepsaných 77 km/h.
K losímu testu zamířil i poslední Mercedes-Benz třídy S. Konkrétně pak verze S400d, která dostala pod kapotu třílitrový turbodiesel naladěný na 330 koní a 700 Nm točivého momentu. A také hmotností, která bez třiceti kil činí rovné dvě tuny. Hmotnost se ale snaží krotit řada výjimečných technických řešení, která by měla vozu zajistit relativně hbitý průjezd, stejně jako jeho drahé pneumatiky.
Jenže k ničemu takovému nedošlo. Hned při prvním průjezdu rychlostí 77 km/h vůz více kuželů srazil než nechal stát. Tempo tedy bylo nutné snížit a zvolit odpovídající nastavení. Ideál Španělé našli v jízdním režimu Sport+, který snížil a přitvrdil podvozek. Německá limuzína se rázem tolik nenakláněla a její řízení bylo přesnější. Ovšem ani tak to na více než na 74 km/h nestačilo. Při rychlosti o dva kilometry vyšší již opětovně došlo na sražení kuželů. Nejinak tomu bylo i při tempu 79 km/h, jakkoliv řidič chválil čitelné reakce.
Auto tak o 1 km/h překonalo Dacii Sandero Stepway a o 3 km/h se nevyrovnalo Springu. To není zrovna přesvědčivý výsledek, třebaže limuzína zvládla vyšší tempo než třeba Audi A3 či Škoda Octavia. Lze už jen dodat, že Mercedes S400d 4Matic startuje na českém trhu na sumě 2 845 900 Kč v případě standardní verze, respektive na 2 957 240 Kč u prodloužené varianty.
Nový Mercedes-Benz třídy S si střihnul losí test, přičemž mezi kužely projel bez ztráty květinky rychlostí jen 74 km/h. To není ani minimální přijatelná rychlost, ta je o tři kilometry vyšší. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
dnes - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
před 5 hodinami - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
před 6 hodinami - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
před 8 hodinami - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
před 9 hodinami - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva