Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Mercedes S 65 AMG se ukáže v Los Angeles, méně výkonný S 600 v Detroitu
1.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď třícípé hvězdy dostane 630 koní a systém 4Matic. Slabší provedení má pro změnu výkon 517 koní vysílat pouze na zadní kola.
O vrcholné variantě nové třídy S jsme se již několikráte zmiňovali. Víme tak, že dvanáctiválcový motor nabídne 630 koní a 1 000 Nm točivého momentu, o jízdních parametrech jsme však dosud pouze spekulovali. A na neoficiální rovině zůstaneme i nadále, přestože tentokráte by již mělo jít o přesnější údaje. Dle nich by vůz měl zvládnout akceleraci z klidu na stovku za přibližně 4,5 sekundy, čímž model S 63 AMG 4Matic staví do role rychlejšího příbuzného. Ten totiž stejnou disciplínu zvládne za rovné čtyři sekundy.
Důvodem této ztráty by měla být vyšší hmotnost vlajkové lodi, rozhodně však ne nižší trakce. Stejně jako osmiválcový model dostane totiž i ten dvanáctiválcový pohon všech kol - v jeho případě však má jít o jediné dostupné provedení. Naživo se představí v listopadu na autosalonu v Los Angeles, přičemž do prodeje by měl zamířit na začátku příštího léta. V nabídce třícípé hvězdy jej přitom ve stejný čas doplní ještě druhý dvanáctiválcový model, a sice Mercedes-Benz S 600.
Tato verze by měla dostat stejný nadvakrát přeplňovaný šestilitrový motor V12, jeho výkon však bude snížen na nějakých 517 koní a točivý moment na 830 Nm. Výkon by navíc měl mířit jen na zadní kola, čímž lze očekávat akceleraci z klidu na stovku za necelých 5 sekund. Na upřesnění si však budeme muset počkat o trochu déle než u vrcholného dvanáctiválce - premiéra modelu S 600 je totiž naplánována na lednový Detroit.
Soudě podle těchto dat lze ovšem již nyní předpokládat, že oba modely bude pohánět stávající verze motoru V12 s kódovým označením M275. Na nové pohonné jednotky s tímto počtem válců, jejichž vývoj má převzít od Mercedesu divize z Affalterbachu, si tak očividně budeme muset ještě nějaký ten rok počkat.
Mercedes-Benz S 63 AMG 4Matic bude nakonec nejrychlejším modelem v řadě. Verze S 65 AMG by v akceleraci změla ztrácet
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva