Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Lexus GS prý snadno pojme pětilitrový desetiválec, je to avízo verze GS-F?
24.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéfinženýr Lexusu se nechal slyšet, že nová generace modelu GS může snadno pracovat s upraveným motorem supersportu LFA. Dal tím snad najevo, že spekulovaný model GS-F je opravdu ve vývoji?
Lexus nám nedávno zamotal hlavu nejen představením nového sedanu GS, ale hlavně navazujícím odstartováním postupného odhalování verzí 450h a F Sport. Vypadá to skoro tak, jako by lidé z automobilky chtěli pořádat něco na způsob permanentní revoluce na Kubě a zřejmě se při tom dobře baví.
Jako by nový GS neměl dost mediální pozornosti (zde je „dost” zřejmě obecně nedosažitelný stav...), vypustil Yoshihiko Kanamori, šéfinženýr Lexusu, v rozhovoru pro magazín GoAuto informaci o tom, že vůz může být fyzicky osazen motorem 4,8 V10 z modelu LFA. Ten dosahuje výkonu až 560 koní a byl více než vhodným srdcem provedení GS F, o kterém se v minulosti již několikrát spekulovalo. Motor by sice vzhledem k větší hmotnosti vozu musel být naladěn tak, aby dosahoval většího výkonu v nižších a středních otáčkách, ale s jeho použitím problém zkrátka není.
Otázkou ale je, proč to pan Kanamori vůbec říká, když záhy pochopitelně odmítl potvrdit informaci o tom, že automobilka ostré provedení modelu GS vyvíjí. Odpovědi jsou dvě - buď je GS F opravdu ve vývoji, nebo alespoň ve vážně míněných úvahách (jak by asi jinak takový technik mohl nabýt jistoty, že motor lze použít, kdyby to fyzicky nevyzkoušel...) a automobilka nás chce navnadit na jeho budoucí příchod, nebo je to prosté přilití trochy oleje do ohně předchozích spekulací. Však Lexus potřebuje, aby se o novince, s níž má velké plány, hovořilo co nejvíce a už existence tohoto článku svědčí o tom, že pár Kanamoriho vět mělo přesně takový efekt.
Jaká z obou variant je pravděpodobnější si netroufáme odhadovat, snít o vizuálně atraktivním GS s „nabušeným” desetiválcem pod kapotou ale můžeme i tak. Jestli se takový sen někdy promění ve skutečnost, to ukáže jen čas.
Novému Lexusu S by pořádný motor rozhodně slušel, již ve verzi GS 350 vyhlíží dosti vyzývavě
Zdroj: GoAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva