Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Focus RS zná své finální specifikace
29.1.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Představování nového Fordu Focus RS je během na velmi dlouhou trať. Už více jak rok nás Ford oblažuje oficiálními fotografiemi, již před půl rokem vůz poprvé oficiálně ukázal veřejnosti, ale technické specifikace byly stále předmětem spekulací. Až nyní známe veškeré detaily.
U Fordu buď brali hodiny u Hitchcocka, nebo mají v hlavách tak velký zmatek ze současných ekonomických problémů, že neví, co dříve. A tak jsme se v uplynulých týdnech mohli dozvědět, že u Fordu odstartovali produkci nového Focusu RS v Saarlouis, ale se specifikacemi toho, co v Německu vlastně vyrábí, stále otáleli. A vytasili se s nimi až včera, téměř o čtrnáct dní později. A možná dobře věděli, proč to dělají... Možná.
Specifikace totiž skýtají jedno velké překvapení, ale začneme u toho méně překvapivého. Pod kapotou nového Focusu RS se bude nacházet dvouapůllitrový turbomotor s nejvyšším výkonem 300 koní. Nejvyšší točivý moment bude činit 440 N.m a maximální otáčky budou činit, na relativně objemné turbo nemalých 7 050 ot./min. Sprint z nuly na sto bude trvat 5,9 sekundy a maximální rychlost dosáhne neomezených 261 km/h.
Tyto údaje byly již částečně známy, další jsou ale zcela nové. Kombinovaná spotřeba bude mít velmi optimistickou hodnotu 7,8 litru, odpovídající emise CO2 pak 225 g/km. Kde je tedy ono překvapení? Dostupné informace uvádí, že pohotovostní hmotnost vozu má činit 1860 kg. Zvykli jsme si na to, že nová auta jsou těžká, až to bolí, ale aby měl kompaktní sporťák hmotnost jak pětkové BMW ve vysoké specifikaci? Buď se u Fordu někdo šeredně zmýlil (např. uvedl hmotnost celkou namísto pohotovostní), nebo jsme se po Audi RS6 (test Audi RS6 zde) dočkali dalšího RS s geny tanku...
Aktualizace: Tak jak se nakonec ukazuje, problém s hmotností vznikl u našeho zdroje. Správný údaj je 1467 kg, což už je značně realističtější číslo. Ani tak se ovšem nemůžu ubránit dojmu, že by to mělo být o kousek míň.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před 2 hodinamiBrutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 4 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 6 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Politický koutek 04.02. 11:48 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB