Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Focus RS zná své finální specifikace
29.1.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Představování nového Fordu Focus RS je během na velmi dlouhou trať. Už více jak rok nás Ford oblažuje oficiálními fotografiemi, již před půl rokem vůz poprvé oficiálně ukázal veřejnosti, ale technické specifikace byly stále předmětem spekulací. Až nyní známe veškeré detaily.
U Fordu buď brali hodiny u Hitchcocka, nebo mají v hlavách tak velký zmatek ze současných ekonomických problémů, že neví, co dříve. A tak jsme se v uplynulých týdnech mohli dozvědět, že u Fordu odstartovali produkci nového Focusu RS v Saarlouis, ale se specifikacemi toho, co v Německu vlastně vyrábí, stále otáleli. A vytasili se s nimi až včera, téměř o čtrnáct dní později. A možná dobře věděli, proč to dělají... Možná.
Specifikace totiž skýtají jedno velké překvapení, ale začneme u toho méně překvapivého. Pod kapotou nového Focusu RS se bude nacházet dvouapůllitrový turbomotor s nejvyšším výkonem 300 koní. Nejvyšší točivý moment bude činit 440 N.m a maximální otáčky budou činit, na relativně objemné turbo nemalých 7 050 ot./min. Sprint z nuly na sto bude trvat 5,9 sekundy a maximální rychlost dosáhne neomezených 261 km/h.
Tyto údaje byly již částečně známy, další jsou ale zcela nové. Kombinovaná spotřeba bude mít velmi optimistickou hodnotu 7,8 litru, odpovídající emise CO2 pak 225 g/km. Kde je tedy ono překvapení? Dostupné informace uvádí, že pohotovostní hmotnost vozu má činit 1860 kg. Zvykli jsme si na to, že nová auta jsou těžká, až to bolí, ale aby měl kompaktní sporťák hmotnost jak pětkové BMW ve vysoké specifikaci? Buď se u Fordu někdo šeredně zmýlil (např. uvedl hmotnost celkou namísto pohotovostní), nebo jsme se po Audi RS6 (test Audi RS6 zde) dočkali dalšího RS s geny tanku...
Aktualizace: Tak jak se nakonec ukazuje, problém s hmotností vznikl u našeho zdroje. Správný údaj je 1467 kg, což už je značně realističtější číslo. Ani tak se ovšem nemůžu ubránit dojmu, že by to mělo být o kousek míň.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Číňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 2 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 4 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 5 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 7 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva