Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Focus pro rok 2011 konečně zná své české ceny
28.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Více než rok po svém představení zamířil nový Focus i k českým prodejcům Fordu. K mání bude od 359 990 Kč, ale víme o něm mnohem více.
Tip: Přečtěte si také náš velký test nového Fordu Focus s motorem 1,6 Ti-VCT.
Ford Focus třetí generace si se začátkem prodejů dal pěkně na čas. Již před více než rokem jsme jej mohli poprvé spatřit na autosalonu v Detroitu a až loni v říjnu jsme vám mohli přinést podrobnější představení jeho evropské varianty. Téměř celý další půlrok jsme pak ještě museli čekat na příchod vozu na český trh. Nechceme dělat překvapené či zklamané, neboť Ford tak dlouhé plížení nového modelu do prodejů předem avizoval, přesto můžeme být rádi, že jsme se konečně dočkali. Nový Focus je zde a známe jeho český ceník.
Vůz zatím není k vidění u žádného z českých prodejců, ale to by se mělo změnit již v polovině března. Objednávat jej každopádně můžete už nyní, to pokud věříte, že třetí generace vozu bude nejméně stejně tak dobrá jako předchozí dvě. A pokud nevěříte, počkejte si na náš test.
Co tedy nový Focus od prvního dne v českých luzích nabídne? Zatím bude k mání ve dvou stupních výbavy Trend a Titanium. Základní Trend nabízí mj. klimatizaci, rádia s CD a USB, řadu bezpečnostních prvků včetně ESP či šesti airbagů a širokou elektrickou výbavu. Pro tuto chvíli vrcholný stupeň výbavy Titanium přináší navíc řadu komfortních i designových prvků, mezi něž patří třeba automatická dvouzónová klimatizace, 16“ kola z lehkých slitin, tempomat či zadní světla s LED diodami.
Karoserie budou k mání jen tři - pětidvéřový hatchback, sedan a kombi, třídvéřová varianta z nabídky Focusu minimálně na pár let zmizela. Zato motorů bude k dispozici hned devět - čtyři zážehové a pět vznětových ve výkonovém rozpětí od 70 do 134 kW (95 až 182 koní).
Benzinovým základem je agregát 1,6 Ti-VCT s výkonem 77 kW (105 koní), na který navazuje tentýž motor s výkonem zvýšeným na 92 kW (125 koní). Pro vyšší výkon již musíte obětovat atmosférické plnění, ale objem motoru zůstane zachován - benzinovým i absolutním vrcholem nabídky je zatím turbomotor 1,6 EcoBoost o výkonu 110 kW (150 koní) nebo 134 kW (182 koní). Jde pochopitelně o typický příklad tzv. downsizingu, tedy snižování objemu, které díky přeplňování, přímému vstřiku benzinu a variabilnímu časování ventilů přináší vyšší výkon a nižší normovanou spotřebu. Silnější 1,6 EcoBoost tak při nejvyšším výkonu 134 kW při 5 700 ot/min a točivém momentu 240 Nm v rozmezí 1 600 - 5 000 otáček za minutu tabulkově spotřebuje pouze 6,0 l / 100 km. Jaká bude realita, to uvidíme časem.
Mezi diesely najdeme motory 1,6 a 2,0 TDCi s výkony 70 kW (95 koní) a 85 kW (115 koní) pro menší jedna-šestku 85 kW, 103 kW (140 koní) a 120 kW (163 koní) pro větší dvoulitr. Pokud se ptáte, proč Ford nabízí dva různé diesely se stejným výkonem, pak odpovídáme jednoduše - kvůli rozdílné nabídce převodovek. 1,6 TDCi 85 kW koupíte jen s manuální a 2,0 TDCi 85 kW jen s automatickou převodovkou.
Dost chození kolem horké kaše, pojďme k cenám. Ty začínají na 424 900 Kč pro pětidvířko Trend s motorem 1,6 Ti-VCT 77 kW, ale Ford hned pro první dny prodeje vyhlásil na všechny varianty nového Focusu tzv. zaváděcí bonus ve výši 65 000 Kč, a tak jsou ceny novinky reálně nižší. Zmíněná nejlevnější varianta ted startuje na 359 900 Kč za hatchback, 384 990 Kč za sedan a 393 990 Kč za kombi. Z toho si dokážete odvodit i příplatky za dražší karosářské varianty - sedan stojí 25 tisíc navíc, kombík pak 34 tisíc.
Nejlevnější nafťák 1,6 TDCI 70 kW je pro hatchback k mání od 479 900 Kč, přeplňovaný benzin 1,6 EcoBoost 110 kW pak začíná na 497 900 Kč (všechny ceny jsou před zaváděcí slevou). Cenovým vrcholem nabídky je pro tuto chvíli kombík ve výbavě Titanium s dieselem 2,0 TDCI 120 kW a automatickou převodovkou PowerShift, který vyjde bratru na 724 190 Kč (opět před slevou). Kompletní ceník nového Focusu si můžete stáhnout zde (PDF, 541 kB).
Jak jsme již zmínili, vůz si lze objednat třeba již dnes, jen si jej zatím neodvezete ani ze skladových zásob dealerů. Od začátku prodeje jsou pro zájemce k dispozici i finanční produkty od společnosti Ford Credit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva