Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford F-150 2015 se nebojí ničeho, prošel zkouškou ohněm, mrazem i kamením (videa)
28.4.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vedro, mráz, korozivní lázně, kamení, těžký přívěs pod plným plynem do kopce - tím vším si prošel nový F-150. Testy simulovaly statisíce ujetých kilometrů.
Pokud ve Spojených státech chcete skutečně drsné auto, koupíte si tzv. pick-up truck. Ford F-150 je na špici prodejů, takže na poli kvality a houževnatosti nesmí zklamat. U nové generace to platí tím spíše, protože její příchod na trh se opozdí, navíc přináší oproti té předchozí významné novinky v základní konstrukci. Ford nyní, nepochybně v rámci marketingové podpory, pustil do světa deset videí, ukazujících testy, jakými nová F-150 při vývoji procházela.
„Chtěli jsme postavit nejhouževnatější, nejschopnější F-150, a zároveň ji odlehčit. Testovací tým měl za úkol tento truck při zkouškách mučit více, než jakoukoliv dřívější generaci,” řekl Pete Reyes, šéfinženýr nové generace Fordu F-150.
Na videích je vidět, že se zkoušející skutečně snažili, člověku je toho auta kolikrát až líto. Vůz tahal přívěsy na limitu maximální hmotnosti prudkými horskými průsmyky za padesátistupňových veder, jezdil po zamrzlých jezerech při čtyřicítkách pod nulou, byl bombardován štěrkem či ničen rychlým průjezdem hrboly a výmoly. V rámci laboratorních testů byl tento stroj všelijak natřásán na stolcích, koupán ve vysoce korozivních lázních nebo procházel rychlými změnami teplot v obrovském rozsahu. Ford říká, že některé zkoušky za pět dní nasimulovaly 240 tisíc kilometrů na silnicích bez zacházení v rukavičkách.
Desítka zkoušek v přiložených videích je údajně to nejtěžší, co nová generace Fordu F-150 při testech podstupovala. Po jejich shlédnutí skoro nemáme pochyby, že to bude velmi dobře postavený vůz...



Testy nového Fordu F-150 byly důkladné, jak ukazují i videa níže
Seven Channel je pětidenní zkouška, při které je rám kroucen a natřásán sedmi růzými způsoby. Má nasimulovat přes 360 tisíc najetých kilometrů
Osm stovek kilometrů po testovacím prostoru v michiganském Romeu údajně odpovídá 32 tisícům kilometrů po nejhorších silnicích, čemuž nemáme důvod nevěřit
Power Hop Hill je prudký kopec s vlnami, které vyhazují kola do vzduchu a tak extrémně zatěžují komponenty pohonného ústrojí
"Pád sudu" je přesně to, jako co to vypadá - těžký sud padá hranou na korbu. Tento test zkouší výdrž podlahy korby
Celohliníková karoserie si vyžádala přísnější testy koroze vlhkostí a kyselinou. Po nasimulovaných deseti letech nebyly na voze žádné známky koroze
Test u Davisovy přehrady v Arizoně sestával s tažení plně naloženého přívěsu do 21 km dlouhého kopce rychlostmi od 55 do 105 km/h v horkém pouštním létě s klimatizací na plný výkon
Při zkoušce odolnosti barvy najela F-150 240 km štěrkem a drobnými kousky oceli
Odolnost motoru se zkouší v komoře, která umí změnit teplotu o desítky stupňů během velmi krátké doby. To se opakuje 350krát za sebou. Motor přitom běží, jako by táhnul plně naložený přívěs na plný plyn do prudkého kopce
Zadní náprava je ničena agresivním zastavováním, kdy na ni působí přes 2 700 Nm, tedy násobně více, než jí můžou dodat motory F-150. Test se opakuje pětsetkrát
"Příkop kroucení" simuluje situaci, kdy je např. pravé přední kolo ve vzduchu a levé zadní skáče nahoru a dolů. Tato zkouška extrémně zatěžuje jak rám, tak karoserii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva