Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Fiat Punto možná bude součástí řady Panda, větší rozměry mu zůstanou
1.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stávající generace Fiatu Punto je na trhu víceméně kvůli prestiži. Na té příští ale již Italové nechtějí prodělávat, chystají proto radikální změny.
Problémy Fiatu Punto jsme zmiňovali již loni - stávající provedení se zkrátka neprodává, díky čemuž musela italská značka přistoupit k částečné odstávce výroby. V rámci ceníku je pak patrné, že níže snad už 4 065 mm dlouhý hatchback ani klesnout nemůže. Verzi 1,2 naladěnou na 69 koní si totiž dnes koupíte za 199 900 Kč, což je jen o pět tisíc více, než kolik dáte za Fiat Panda vybavený stejným motorem. Ten je ovšem o nějakých 40 cm kratší.
Italové tak nyní začínají přemýšlet, kam zamířit s příští generací. Pokud by totiž měli zachovat stejnou cenovou hladinu, pak mohou rovnou začít počítat ztráty. A to si automobilka, kterou nad vodou drží především její americká divize, opravdu nemůže dovolit. Proto se nástupce zřejmě stane součástí řady Panda, kdy použije základní techniku, ale své větší rozměry si ponechá.
Momentálně jde samozřejmě jen o spekulaci, podle šéfa globálního designu Lorenza Ramciottiho je však radikální přerod velmi pravděpodobný. „V současné době je jediným důvodem k existenci modelu Punto jeho podíl na trhu. Bude však velmi složité rozhodnout, zda máme přijít s novinkou, u které si nejsme jisti návratností.“
Jisté je tedy pouze tolik, že nové Punto bude a ponechá si svůj název. Zcela určitě však bude vyrobeno dle zcela nových podmínek, z nichž nejzávažnější bude cena. Ta totiž musí odpovídat očekávání Fiatu, vše ostatní je zřejmě podřadné.
Fiat Punto možná jako samostatný model skončí, místo toho bude nová generace součástí řady Panda
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva