Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Cadillac Escalade drazil do Evropy, zatím jen s benzínovým osmiválcem
10.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německé ceny Escaladu začínají na 2,55 milionech Kč za kratší verzi, v základu by měla být čtyřkolka. Srovnání s Mercedesem GL podtrhuje nutnost dieselu.
Cadillac plní své sliby a posílá své největší SUV, model Escalade, i na evropský trh. Očekávejme všechno to, co si mohou pořídit Američané, tedy čtyři výbavové stupně, které budou všechny v základu mít například LEDková světla vpředu i vzadu, kamery s 360° pohledem okolo vozu, připojení k internetu 4G LTE s možností vytvořit Wi-Fi hotspot a samočinně se zavírající i otvírající páté dveře.
Pod kapotou se bude skrývat zatím jediný motor, který Cadillac do Escaladu montuje, tedy 6,2litrový atmosférický osmiválec. Ten nabídne 426 koní a 623 Nm a podle amerických čísel spotřeby si na 100 km řekne v průměru o 13 - 14 litrů benzínu, záleží na tom, jestli je konkrétní vůz vybaven pohonem zadních nebo všech kol. Podle posledních zpráv ze Států nabídnou všechny varianty automatickou osmistupňovou převodovku a čtyřkolky i dvoustupňovou redukci. Kromě toho má zmíněný výkon stačit na 6,7sekudnový sprint na stovku, což je na vůz o hmotnosti okolo 2,6 tuny docela dobrý výsledek.
Německá základní cena nového Escaladu byla stanovena na docela mastných 94 500 Eur (asi 2,55 milionu korun), tedy na dostřel srovnatelné varianty největšího konkurenta - Mercedesu GL 500. Ten v Německu přijde na bezmála 96 tisíc Eur (2,6 milionu korun). Základ s třícípou hvězdou, tedy GL 350 CDI, však startuje na nějakých 74 tisících eurech (cca 2 miliony korun), což znovu podtrhuje nezbytnost namontování šestiválců pod kapotou Escaladu, a to jak v dieselové, tak v benzínové variantě.
Výše zmíněná základní cena Escaladu platí pro jeho „krátkou” verzi, tedy tu s délkou 518 cm a rozvorem 295 cm. Pohon všech kol by ale podle dostupných informací mohl být už v základu. Delší varianta s rozvorem 330 cm a celkovou délkou 570 cm bude jistě dražší. U nás by mohl být Escalade oproti Německu trochu levnější, jak to u většiny aut bývá, ale žádná láce to jistě nebude.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.








Cadillac Escalade již míří i do Evropy, diesel zatím stále nenabídne. Na snímcích vrcholová verze Platinum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
dnes92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
včeraRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Nejčtenější články
Čínský výrobce vysavačů nepřeháněl, když říkal, že postaví své vlastní Bugatti, jen rychlejší. Ukázal první fotky
11.9.2025Když už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
11.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025Muselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
11.9.2025Audi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
12.9.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.12. 22:07 - Zajda
- Onboard videa 10.11. 19:29 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.11. 13:40 - Snowman000
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 10.10. 23:07 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.10. 19:03 - řidičBOB
- BMW Divize 10.10. 16:24 - pavproch