Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Subaru WRX STI a Impreza kombi: první je jisté, druhé nepravděpodobné (ilustrace)
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholná varianta nové Imprezy dorazí do dvou let. Návratu kombíku se však téměř určitě nedočkáme, jistý totiž není ani příchod hatchbacku do Evropy.
Uplynulo sotva pár dnů od slavnostního odhalení nového Subaru Impreza na newyorském autosalonu, a již zde máme spekulace, jež se týkají budoucích derivátů tohoto modelu. V případě vrcholné varianty WRX STI přitom můžeme konstatovat, že o návratu legendy netřeba pochybovat. Japonci v tomto ohledu dokonce již potvrdili, že počítat můžeme s roky 2017 či 2018, přičemž jako pravděpodobnější se jeví druhá zmíněná možnost.
Kombi nazvané Sport Wagon ale nejspíše zůstane jenom přáním několika nadšenců, ačkoliv v minulosti zde taková varianta byla. S příchodem třetí generace v roce 2007 se ovšem již nevrátila, nahradil ji hatchback. Oblíbená byla hlavně v Evropě, zde však kvůli svéráznému vzhledu a vyšší spotřebě i ceně dané pohonem všech kol příliš velký rozruch nenadělala. Navíc jí silně konkuroval Forester, který nabízel shodnou techniku a současně citelně více místa.
Automobilka se tak rozhodla zůstat jen u hatchbacku a sedanu. Ani tyto varianty ale na nyní v Evropě oficiálně nepořídíte a zatím není jisté, zda k posunu dojde v případě novinky. Čtyřdvířko je v tomto ohledu stoprocentně mimo hru, návrat pětidvířka ovšem Japonci zvažují. Definitivní rozhodnutí prý však ještě nepadlo, nakonec se tedy můžeme dočkat jen spřízněného crossoveru XV, jako je tomu nyní. A co se návratu kombíku týče, jeho místo zaujmul Levorg.
Byla by to samozřejmě škoda, přeci jen po vizuální stránce je nová Impreza povedenější než předchozí generace. Prim v tomto ohledu hraje sedan, ovšem ani hatchback nelze zavrhovat. Tedy v rámci vzhledu, mechanické ústrojí zatím lákavé příliš není. Dvoulitrový atmosférický boxer o výkonu 154 koní je kombinován pouze s převodovkou CVT, která sice v rámci normované spotřeby dělá divy, jízdní dynamikou ale neohromí.

Vrcholné Subaru Impreza WRX STI zřejmě výrazně jinak vypadat nebude...
...kombi ale velmi pravděpodobně nedorazí
Ilustrace: X-Tomi Design poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 8 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 10 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 11 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva