Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Porsche 911 GT3 RS prý zajelo Severní smyčku za krásných 7:20
16.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Připravovaná vrcholná verze devětsetjedenáctky prý obkroužila Ring o třináct sekund rychleji než předchozí čtyřlitrová GT3 RS. To nezní vůbec špatně.
Porsche můžeme proklínat za to, že hodlá stavět čtyřválcové modely, můžeme ho zatracovat za, že dává obrovskou váhu crossoverům, ale jedno mu rozhodně upřít nelze. Rychlá auta stále umí postavit s bravurou. Jedním z takových exemplárních příkladů je nová, třebaže až „přepálená“ GT3, dalším pak bezesporu ještě ultimativnější GT3 RS, která už brousí drápy a připravuje se na uvedení.
Podle nejnovějších informací by se dílo ďáblů z Zuffenhausenu nejenže mělo být schopné prohnat, ale už i prohnalo po Severní smyčce Nürburgringu za úctyhodných sedm minut a dvacet sekund. Pokud vám to nic zvláštního neříká, vězte, že jde o špičkový výkon. Předchozí limitovaná edice verze GT3 RS 4.0 postavená na základech 911 997 dokázala tutéž trať absolvovat za 7:33, což byl parádní výkon, ale o 13 sekund horší čas.
Pokud jsou tyto dohady pravdivé, pak dokázala novinka s atmosférickým motorem, která se zřejmě představí už na říjnovém autosalonu v Paříži, pokořit o čtyři sekundy i kladivo s názvem GT2 RS, jehož motor o výkonu 620 koní dopují dvě turbodmychadla. Na takové BMW M4 pak na kole získá velmi dobrý řidič klidně půl minuty náskok.
Poslední GT3 RS přitom přijede s atmosférickým šestiválcovým boxerem o objemu 3,8 litru a k takovým časům mu bude stačit zhruba jen 500 koní. Velkou výhodou je zrřejmě hmotnost, která by se měla pohybovat pod hranicí 1 400 kilogramů, což znamená minimálně o třicet méně než váží běžná GT3. Těchto úspor dosáhli u Porsche odinstalací zadních sedadel a použitím střechy, kapoty a nárazníků z karbonem zpevněných polymerů. Dále se nabízí možnost instalace předních sedadel z hypersportu 918 Spyder, který se Ringem prohnal v čase 6:57. Co je na tom všem pravdy a jakou výstroj Porsche pro tak rychlé kolo použilo, se zřejmě dozvíme už za méně než tři týdny, kdy by nová GT3 RS 991 měla oslavit premiéru.
Porsche 911 GT3 RS 991 bude opět v rámci své kategorie na Severní smyčce tím nejrychlejším prostředkem. Na BMW M4 s ní budete v cíli čekat přes půl minuty
Zdroj: Zero2turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva