Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Lamborghini, které nahradí Huracán, bylo natočeno při testech. Změna pod kapotou je už nevyhnutelná
18.1.2024 | Petr Miler
Popravdě řečeno nebyl racionální důvod doufat, že tomu bude jinak, nadšení obdivovatelé vpravdě úžasného pohonu dnešního Huracánu ale ještě mohli doufat, že automobilka mlží, aby zaskočila konkurenty motorem ze staré školy. Nestane se to, teď už jistě ne.
Vývoj automobilového světa poslední asi dekády a půl připomíná relativitu lidského vnímání čehokoli. Stačí, abyste se zděsili negativního trendu nebo mizerných vyhlídek do budoucna, a najednou se vám i věci, které byste dříve zarytě odmítali, jeví přijatelnými, ne-li rovnou vítanými.
Svého času byli všichni nadšenci zděšeni tím, že třeba BMW přechází u M3 z atmosféricky plněné 4,0 V8 na přeplňovaný 3,0 R6, v případě em-trojky generace F80 je to jednoznačně největší slabina toho auta. Dnes? Dnes jsou fanoušci rádi za to, že současná M3 G80 má pořád třílitrové šestiválcové biturbo a nic dalšího, zatímco konkurenční Mercedes C63 přešel na zoufalý dvoulitrový hybridní čtyřválec. Šestiválcové turbo je přitom objektivně pořád stejně problematickým řešením, ale prostě mohlo být i hůř.
Podobnou optikou dnes hledíme na vývoj ve světě superaut. Ferrari už jasně míří elektrickým směrem, a tak jsou nadšenci rádi, že Lamborghini nic takového ani neplánuje. Ani u něj přitom není vše růžové, jak připustil v odkazovaném rozhovoru šéf firmy Stephan Winkelmann. Ten uvedl, že elektřina s ohledem na své technické limity nepřipadá v úvahu a trochu i zalitoval několik let starého rozhodnutí vydat se hybridním směrem, z dnešního pohledu se zdá předčasné. Ale ruku na srdce - dnes jsou fandové ještě rádi, že dostanou motory V12 s elektrickou asistencí, než aby dostali jen tu elektrickou asistenci...
To se ale bavíme o vrcholných typech, co menší Huracán? Ten dosud hostil atmosféricky plněný V10, jeden ze vskutku úchvatných točivých motorů, který jsme několikrát poznali v Audi R8. I s tím měl být podle automobilky amen, někteří ale mohli doufat, že Lambo jen mlží a s ohledem na výše zmíněné ponechá ještě jedné „generaci Huracánu” desetiválec. Ale nestane se to. Přiložené video ukazuje nástupce Huracánu zatím neznámého jména při testech a z akcelerace vozu je naprosto jasné, že desetiválec znovu nehostí.
Přesto musíme být rádi za to, co dostaneme. Podle zvuku má auto pod kapotou (zřejmě přeplňovaný) V8 s elektromotorem. A byť to je mnohem tuctovější pohon než jednotka V10, zdá se, že bude vyluzovat pořád ten správný rachot. Jisti si úplně být nemůžeme, ruchů kolem je spousta, osmiválec ale slyšíme zcela jasně. Podívejte se na to sami a poslechněte si projev jednotky, V8 to prostě je. Z nouze ctnost? V podstatě ano, ale co víc si dnes realisticky můžeme přát?
Současné Lamborghini Huracán do značné míry definuje objemný a přitom točivý motor V10. Nástupce ho už definitivně nedostane, ale hybridní V8 je asi to nejlepší, co si pro další dekádu můžeme realisticky přát. Níže jej můžete vidět a slyšet v akci. Foto: Lamborghini
Zdroj: Varryx@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 2 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 3 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 5 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 6 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva