Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Lamborghini, které nahradí Huracán, bylo natočeno při testech. Změna pod kapotou je už nevyhnutelná
18.1.2024 | Petr Miler
Popravdě řečeno nebyl racionální důvod doufat, že tomu bude jinak, nadšení obdivovatelé vpravdě úžasného pohonu dnešního Huracánu ale ještě mohli doufat, že automobilka mlží, aby zaskočila konkurenty motorem ze staré školy. Nestane se to, teď už jistě ne.
Vývoj automobilového světa poslední asi dekády a půl připomíná relativitu lidského vnímání čehokoli. Stačí, abyste se zděsili negativního trendu nebo mizerných vyhlídek do budoucna, a najednou se vám i věci, které byste dříve zarytě odmítali, jeví přijatelnými, ne-li rovnou vítanými.
Svého času byli všichni nadšenci zděšeni tím, že třeba BMW přechází u M3 z atmosféricky plněné 4,0 V8 na přeplňovaný 3,0 R6, v případě em-trojky generace F80 je to jednoznačně největší slabina toho auta. Dnes? Dnes jsou fanoušci rádi za to, že současná M3 G80 má pořád třílitrové šestiválcové biturbo a nic dalšího, zatímco konkurenční Mercedes C63 přešel na zoufalý dvoulitrový hybridní čtyřválec. Šestiválcové turbo je přitom objektivně pořád stejně problematickým řešením, ale prostě mohlo být i hůř.
Podobnou optikou dnes hledíme na vývoj ve světě superaut. Ferrari už jasně míří elektrickým směrem, a tak jsou nadšenci rádi, že Lamborghini nic takového ani neplánuje. Ani u něj přitom není vše růžové, jak připustil v odkazovaném rozhovoru šéf firmy Stephan Winkelmann. Ten uvedl, že elektřina s ohledem na své technické limity nepřipadá v úvahu a trochu i zalitoval několik let starého rozhodnutí vydat se hybridním směrem, z dnešního pohledu se zdá předčasné. Ale ruku na srdce - dnes jsou fandové ještě rádi, že dostanou motory V12 s elektrickou asistencí, než aby dostali jen tu elektrickou asistenci...
To se ale bavíme o vrcholných typech, co menší Huracán? Ten dosud hostil atmosféricky plněný V10, jeden ze vskutku úchvatných točivých motorů, který jsme několikrát poznali v Audi R8. I s tím měl být podle automobilky amen, někteří ale mohli doufat, že Lambo jen mlží a s ohledem na výše zmíněné ponechá ještě jedné „generaci Huracánu” desetiválec. Ale nestane se to. Přiložené video ukazuje nástupce Huracánu zatím neznámého jména při testech a z akcelerace vozu je naprosto jasné, že desetiválec znovu nehostí.
Přesto musíme být rádi za to, co dostaneme. Podle zvuku má auto pod kapotou (zřejmě přeplňovaný) V8 s elektromotorem. A byť to je mnohem tuctovější pohon než jednotka V10, zdá se, že bude vyluzovat pořád ten správný rachot. Jisti si úplně být nemůžeme, ruchů kolem je spousta, osmiválec ale slyšíme zcela jasně. Podívejte se na to sami a poslechněte si projev jednotky, V8 to prostě je. Z nouze ctnost? V podstatě ano, ale co víc si dnes realisticky můžeme přát?



Současné Lamborghini Huracán do značné míry definuje objemný a přitom točivý motor V10. Nástupce ho už definitivně nedostane, ale hybridní V8 je asi to nejlepší, co si pro další dekádu můžeme realisticky přát. Níže jej můžete vidět a slyšet v akci. Foto: Lamborghini
Zdroj: Varryx@Youtube
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 6 hodinamiKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Rychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 2 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 3 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 5 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 6 hodinamiZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.18. 15:59 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 14:46 - stst2
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Rychlodotazy 04.18. 09:05 - Stepan
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom