Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
před 3 hodinami | Petr Miler
Dalo se čekat, že tenhle stroj s nebývalým počtem válců a objemem 8,3 litru nebude žádné ořezávátko, realita ale za očekáváními ani trochu nezaostává. Toto je brutalita svého druhu a sám šéf automobilky říká, že si ani její autoři pořád plně neuvědomují, co vlastně stvořili.
Nové Bugatti Tourbillon se poprvé představilo už skoro před rokem. Od té doby jsme se o tomto autě dozvěděli mnohé, dokonce jsme jej viděli i „nahé”, v akci se nám ale dosud ukázalo jen způsoby, které nepůsobily úplně přirozeně a nejspíš vznikly jen na počítači. To konzervativně smýšlející nadšence našeho ražení stěží nadchne, neboť víte, že realita může být citelně jiná.
Očekávání jsou tu přitom enormní, zejména v případě projevu úplně nového motoru. I když automobilka zůstala u šestnácti válců, ty jsou nyní uspořádány do dvou řad ve tvaru písmene V. Jde tedy o klasický vidlicový motor, něco jako dva osmiválce za sebou, nikoli vedle sebe jako doteď (proto si dřívější motor říkal W16). Zdvihový objem se navíc posunul za hranici osmi litů na 8,3 l a jeho výkon navzdory absenci čtyř turb činí celých 1 000 koní.
Agregát vznikl ve spolupráci Bugatti s Cosworthem, který v poslední době posílá do oběhu jednu podobnou mimořádnou jednotku za druhou. Stojí i za čtyřlitrovým dvanáctiválcem sporťáků T.50 a T.33 Gordona Murrayho, motorem 6,5 V12 Astonu Martin Valkyrie a nyní i novým 8,3 V16 v novém Bugatti. Všechno jsou to točivé motory, oba dvanáctiválce se podívají až 12 100 resp. 11 100 ot./min, šestnáctiválec Tourbillonu končí na 9 000 otáčkách. I to je ale vzhledem k jeho objemu brutální hodnota.
Nyní tento motor můžeme konečně slyšet v ostré akci, o což se postaral sám nejvyšší šéf Bugatti Mate Rimac a jeho včas tasený mobil. Ukázal prototyp stále chystaného sériového auta (výroba má začít až v příštím roce) při ostré akceleraci i nemilosrdném túrování na místě. Je vskutku pozoruhodné vidět tahle drsně štěkat motor současně tak točivý i objemný, za jízdy pak zní jak stíhačka z druhé světové. Rimac navíc potvrdil, že už jde o finální zvuk, který sériovým autům zůstane. A že o dynamiku vozu se v tomto případě stará jen motor V16 - ke zmíněné tisícovce koní přidá dalších 800 ještě trojice elektromotorů. To pak teprve bude jízda, prý až k 500 km/h. Podívejte se ale zatím hlavně na to, co můžeme okusit už dnes.
![Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok - 1 - Bugatti Tourbillon 2024 kalifornske turne 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok - 2 - Bugatti Tourbillon 2024 kalifornske turne 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok - 3 - Bugatti Tourbillon 2024 kalifornske turne 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nové Bugatti Tourbillon zatím všude jen vystavovali, níže ho můžete poprvé vidět a slyšet v ostré akci. Foto: Bugatti
Zdroj: materimac@Instagram, Bugatti
Bleskovky
Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
před 3 hodinamiNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
včeraNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
před hodinouJeště donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
před 2 hodinamiNové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
před 3 hodinami„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
před 4 hodinamiVelkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva