Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M5 natočeno zevnitř, na novém voliči automatu má zvláštní tlačítka
4.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovský über-sedan nedostane jen výkonné pohonné ústrojí, pohon 4x4 a agresivnější vzhled ale také interiér vzdálený od běžné řady 5.
Prezentace nového BMW M5 je již takřka za rohem. Nemůžeme se tedy mnichovské značce divit, že u svého dlouho očekávaného über-sedanu ladí poslední detaily. Z toho důvodu vyrazily na Severní smyčku Nürburgringu další testovací prototypy. Ty jsou sice zvenčí stále oblepeny kamufláží od podlahy až po střechu, uvnitř už ale nová M5 až takové tajnosti nedělá. A jeden z prototypů nechal našeho přítele Dannyho Graumanse z kanálu „Supercars from EU” na Youtube pořádně nahlédnout do svého nitra.
Pokud dáme stranou architekturu palubní desky, kterou M5 sdílí s běžným BMW řady 5, můžeme si povšimnout řady nových detailů. Jedním z nich je volič osmistupňového automatu, který dostal zcela nový tvar. Vypadá přitom sportovněji než standardní provedení, kromě toho hostí ve své přední části dosud nevídaná tlačítka. K čemu slouží, je otázkou, dost možná ale ovládají rychlost a jemnost řazení převodovky, což by u eMkových modelů BMW nebyla novinka.
Jistotu až do oficiálního debutu pochopitelně mít nebudeme, o možném přesunutí těchto tlačítek ze středové konzole přímo na volič se ale mluvilo již dříve. To by umožnilo ponechat ruku „na svém místě” i při ovládání nastavení řazení. Logicky by to přineslo více bezpečnosti, nové BMW M5 ale nechce hrát jen na tuto strunu. Chce nabídnout i citelně hlučnější vůz, a proto vyrukuje také s několika režimy výfuku, které navíc bude možné ovládat bez ohledu na zvolený jízdní mód. Proto ostatně středová konzole hostí i další tlačítka.
Na bližší informace bude třeba vyčkat. Připomeňme, že nová M5 dostane pohon všech kol, onen automat navíc bude mít hydrodynamický měnič, už nepůjde o dvouspojkovou skříň. M5 se tak ještě více vzdálí svým kořenům, i když značka dodává, že systém bude již standardně favorizovat zadní nápravu. Na vyžádání ovšem plný potenciál motoru, tedy 4,4litrového přeplňovaného osmiválce, zamíří jen a pouze na zadní kola.





Jeden z testovacích prototypů nového BMW M5 nechal nahlédnout do svého interiéru, ukázal hlavně nový volič automatu s pozoruhodnými tlačítky přímo na něm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Toyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
před 10 hodinamiDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včeraKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
včeraNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.21. 20:53 - Kavis
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie