Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M5 je tak těžké, že to ani nejde nevidět, mohutně to dalo znát při svém prvním ostrém vystoupení
18.7.2024 | Petr Miler
BMW se v posledních letech terčem kritiky stávalo pravidelně, lidé ale měli obvykle výtky k designu, které relativně rychle utichly. Ani nová M5 není krasavec, její hlavní problém je ale jinde. A kritika neustává, právě naopak.
BMW si může říkat, co chce, a svádět nepochopitelnou hmotnost a vyloženě tupý projev vozu na cokoli, těžko tím ale popře, že při vývoji nové M5 katastrofálně selhalo a stvořilo přesně takový nesmysl, jakého jsme se báli. Že auta v posledních letech znovu nabírají na váze, jsme neradi akceptovali jako fakt, ale aby vůz tohoto typu přibral mezigeneračně skoro půl tuny hmotnosti a stal se těžším než obří luxusní SUV a současně byl pomalejší a dražší než jeho předchůdce? To se prostě přijmout nedá.
Lidé našeho ražení se na všem snaží najít to lepší, a tak se nové M5 znovu a znovu pokoušíme dát šanci, aby se ukázala v pozitivnějším světle. Jenže ono se to nedaří. Dalším hřebíčkem do rakve atraktivity em-pětky generace G90 se stalo její první ostré vystoupení na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který si s Festivalem obezity zjevně nespletl jen Mercedes. Protože to, co tam M5 předvedla, je znovu velmi, velmi rozpačité.
Sami si pusťte přiložené video a s trochou zkušeností s řízením výkonných aut různého typu nepochybně uvidíte, jak zoufale vůz bojuje se svou nadváhou. Automobilka naštěstí měla soudnost, a tak na akci přivezla černo-černý vůz, který nedává znát některé kontroverzní designové detaily a auto opticky zmenšuje, jakmile se ale rozjede, veškerá snaha maskovat realitu jde stranou.
Nová M5 vypadá jako mladé obézní tanečnice známé z některých internetových videí - snaží se a hýbou se celkem agilně, ale nejzajímavější na jejich vystoupení je, že pohyb posledního gramu tuku na jejich těle následuje asi sekundu poté, co rozvlní boky. Přesně tak nový bavorák působí, jeho setrvačnost je zjevně ohromná.
V menším šoku jsme něco chtěli připsat i mezi komentáře na videa na Youtube, ale ani jsme nemuseli, tohle vystoupení se zjevně prodává samo. Nejlépe hodnocené komentáře s až tisíci palci nahoru jsou ty jako: „Že ta věc váží 2,5 tuny, poznáte už podle toho, jak se pohybuje,” „Je prostě moc těžké. A není tu téměř žádný zvuk motoru nebo výfuku, co to je?” nebo „Vypadá to, že se snaží řídit panelák.” A takových jsou tam desítky, i když video nedosáhlo bůhvíjaké sledovanosti. Nová M5 je zkrátka dokonce „nepřehlédnutelně těžká”, to už je co říci. Jsme zvědavi, jak moc lidí si ji přesto koupí.
Nové BMW M5 je jedno velké pojízdné selhání. Její absurdní hmotnost dokonce ani nejde nevidět, mrkněte se sami na záznam z Goodwoodu níže. Foto: BMW
Zdroj: Goodwood Road and Racing@Youtube
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
dnes - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 5 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 7 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 8 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 10 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva