Nové BMW 7 G11 na prvním videu z Ringu. Přivézt má méně kil a evoluční design

Nová generace bavorské limuzíny bude postavena z karbonu a hliníku, hmotnost i spotřeba tak zamíří dolů. Výkon verze M770i xDrive ovšem malý nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové BMW 7 G11 na prvním videu z Ringu. Přivézt má méně kil a evoluční design

12.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové BMW 7 G11 na prvním videu z Ringu. Přivézt má méně kil a evoluční design

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace bavorské limuzíny bude postavena z karbonu a hliníku, hmotnost i spotřeba tak zamíří dolů. Výkon verze M770i xDrive ovšem malý nebude.

Ač se to možná na první pohled nezdá, vývoj elektromobilu i3 a hybridního sporťáku i8 může být pro BMW významný. Vliv totiž má mít také na celou řadu novinek s běžným pohonným ústrojím, tedy i na příští řadu 7, která se představí někdy během příštího léta. Do prodeje by pak měla zamířit závěrem toho příštího nebo na počátku následujícího roku (2016), přičemž okouzlit hodlá hlavně nízkou hmotností stavící i na principech použitých při vývoji elektrických sourozenců.

Nová generace (s kódovým označením G11) bude totiž výrazně stavět na „inteligentní kompozitní konstrukci“, která v sobě míchá hliník a uhlíková vlákna. Pokud tedy stávající BMW 730i vykazuje na ručičkách vah 1 840 kg, pak by novinka klidně mohla zamířit někam k sedmnácti stovkám kilogramů. S tímto krokem se pak přímo dá vsadit na razantní snížení spotřeby, přestože výkon motorů poletí výše.

Kromě standardních modelů by se navíc v nabídce mělo rovněž objevit provedení M770i xDrive, jehož přeplňovaný osmiválcový motor by měl na všechna čtyři kola posílat 475 koní a 650 Nm. Na plnohodnotnou verzi M7 ovšem máme zapomenout, místo toho BMW zaměří svou pozornost na plug-in hybrid. Dá se ale počítat s tím, že tato varianta rozhodně nebude k mání od počátku.

Zmínit pak ještě můžeme pouze evoluční design, neboť radikální odklon od stávajícího vzhledu by podle šéfa automobilky Norberta Reithofera byl zásadní chybou. BMW tedy zjevně hodlá potěšit hlavně ty zákazníky, které již má zaháčkované. Více vám napoví přiložený snímek s prototypem prohánějícím se snad vůbec poprvé po Severní smyčce německého Nürburgringu.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.