Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi R8 může klidně vypadat až takhle neodvážně (ilustrace)
22.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Naše pohledy se ubírají směrem k druhé generaci supersportu z Ingolstadtu. Představí se v příštím roce, takhle by vypadal s evolučním designem.
V podstatě celý letošek vyhlíželi novou generaci Audi R8, ta však ještě nedorazila, což poukazuje na jeho premiéru v roce příštím. Je přitom otázkou, co za daným zpožděním stojí. Může jít jednak o zmiňované interní rozčarování německé značky, či o pouhý fakt, že v Ingolstadtu dávají sourozeneckému Lamborghini Huracán větší prostor prosadit se. Italská verze desetiválcového sporťáku se ostatně prodává lépe než housky na krámě, a tak bychom se ani nedivili, kdyby koncern premiéru R8 schválně pozdržel. Ať už za tím vězí cokoli, v tuto chvíli stále můžeme řešit, jak bude vypadat.
Prozatím jsme se mohli podívat, jak vypadají maskované prototypy, které kroužily kola na zvučném videu z Nürburgringu a jistým způsobem nám finální podobu mohly do jisté míry demonstrovat i počítačové vizualizace z minulých článků, doposud však v tomto ohledu velká senzace nepřicházela. A nepřichází ani tentokrát, třebaže něco málo si z toho odnést půjde. Dánský ilustrátor Marco van Overbeeke totiž při tvorbě jeho vlastních vycházel z představy, že design bude opět jen evoluční.
Pokud se podíváme na poslední generaci Audi TT, dost těžko se dá říci, že by byla odlišná od té předchozí jako nebe a dudy. Samozřejmě využívá služeb platformy MQB, ale stále všichni poznají, že pochází z rodiny dvojitého T. Něco podobného se podle našeho názoru odehraje i v případě nové eR-osmičky, však známe Audi a jeho modely z posledních let. Takhle by tedy mohla vypadat, jakmile by Audi zachovalo stávající tvar masky chladiče a nevynechalo ani řešení s LED světlomety. Ve zbytku se budeme spíše opakovat..
Nová R8 se představí se s motory, které už velmi dobře známe, zachová si tedy stávající řadu atmosférických agregátů, samozřejmě s několika koňmi k dobru. Důvodem zástavby starších motorů místo modernějších přeplňovaných je problém s chlazením. Výsledkem tedy ve finále bude V8 4,2 FSI pro základní model, který má v současné době 430 koní a 430 Nm, a silnější desetiválec opět pro dynamičtější varianty. Osmiválec podle posledních informací nabídne 455 koní a svižnější V10 5,2 FSI, které nyní disponuje 525 koňmi (a ve verzi V10 Plus 550), pak zřejmě obdrží až 578 koní. Obě jednotky budou zřejmě spojeny se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol, na manuál už nesázejte.
Konkrétnější informace zatím nikdo nezmínil, a tak se můžeme pouze dohadovat o tom, s čím příští R8 nakonec přijde. Velmi pravděpodobné ovšem je, že bude o nějakých 50 až 60 kilo lehčí, a to hlavně díky využití karbonu na podlahu a středový tunel. Samotné hliníkové šasó by mělo vážit zhruba totéž, co dosavadní. Nižší hmotnost, vyšší výkon, atmosférické motory. Co víc jsme si nakonec vlastně mohli realisticky přát...













Audi R8 2015 bude zřejmě jen evolucí stávající generace. Minimálně z hlediska pohonných jednotek to však špatná správa rozhodně není
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Číňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 3 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 4 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 6 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 7 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva