Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi A8 se konečně zbaví pohonu předních kol, hliníku ovšem ubude
30.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka se čtyřmi kruhy ve znaku prý pro rok 2016 chystá skutečný přelom. Poprvé od konce druhé světové války představí sedan s pohonem zadních kol.
Zdá se, že automobilový svět čeká velká změna. Až doposud to bylo BMW, Mercedes či Lexus, kdo reagoval na tlak zákazníků, kteří po vzoru Audi A8 požadovali modely s pohonem všech kol. Tato skupina fanoušků luxusních limuzín je ale očividně méně početná než hlouček klientů, který již několik let vštěpuje dealerům Audi do hlavy, že pohon předních kol se v tomto segmentu nenosí.
Z Ingolstadtu začaly proudit zvěsti o tom, že příští generace A8 plánovaná na přelom roku 2016 a 2017 by měla dostat pohon všech nebo jen zadních kol. Postavena má být na modulární platformě MSB, kterou Porsche vyvíjí pro druhou generaci Panamery. Tento krok sice ještě nebyl potvrzen, má však svou logiku.
Koncern Volkswagen Group se aktuálně snaží o maximální snížení nákladů, a tak je sdílení platforem v rámci začleněných značek přímo vyžadováno. Navíc, novým šéfem vývoje Audi se stal Wolfgang Dürheimer, který v minulosti pracoval právě pro Porsche a je s novou platformou více než obeznámen.
Nová A8 by navíc s pomocí platformy MSB shodila řadu kilogramů, přestože značka již neuvažuje o celohliníkové konstrukci. Místo toho má být použit jakýsi „hybrid“, který bude kombinovat odlehčené kompozitní materiály s vysokopevnostní ocelí.
Otázkou je, nakolik jsou tyto zvěsti pravdivé. Do roku 2016 je ještě daleko a Audi A8 navíc v příštím roce čeká velký facelift. Ten by přitom měl zahrnovat i modernizaci motorů, neboť jak u třílitrového turbodieselu, tak u benzinového W12 značka na konkurenty ztrácí.
Budoucí generace Audi A8 možná bude postavena na modulární platformě MSB, kterou vyvíjí Porsche. Díky tomu bude možná zástavba pohonu zadních kol. Vlajková loď značky by ovšem přišla o celohliníkovou konstrukci
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva