Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Nové Audi A8: nyní i se šestiválci pro spořivější
25.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Nabídka třetí generace Audi A8 se rozšiřuje o dvě nové verze s šestiválcovými motory, které doplní nabídku variant s osmiválci 4,2 FSI quattro a 4,2 TDI quattro směrem dolů. Základním modelem se tak stává A8 3,0 TDI quattro za 1 971 400 Kč.
Nově vyvinutý motor 3,0 TDI má se svým předchůdcem společný pouze úhel sevření řad válců (90°), rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikovou hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou zcela nové. Cílem inovace bylo snížit hmotnost motoru (nyní 193 kg) a tření. Vstřikování zajišťují osmiotvorové piezoelektrické vstřikovače, nafta je do válců vstřikována pod tlakem až 2 000 barů v šesti dávkách během jednoho pracovního cyklu. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rychleji reaguje na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru.
Nový turbodiesel dosahuje největšího výkonu 184 kW (250 k) při otáčkách 4000-4500 1/min a točivého momentu 550 N.m při otáčkách 1500-3000 1/min. S osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic, která přenáší sílu na všechna čtyři kola, dokáže velký sedan zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,1 s a pokračovat až do rychlosti 250 km/h, ale kombinovaná spotřeba je pouze 6,6 litru nafty na 100 km. Ve výbavě této verze je i systém start-stop.
Později rozšíří nabídku druhá varianta motoru 3,0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) s pohonem pouze předních kol a spotřebou v kombinovaném režimu 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což je absolutně nejnižší hodnota v luxusním segmentu.
Zážehovou variantu reprezentuje vidlicový šestiválec 3,0 TFSI s přímým vstřikováním paliva přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem. Nejvyšší výkon je 213 kW (290 k) při otáčkách 4580-6500 1/min, točivý moment dosahuje hodnoty 420 N.m při otáčkách 2500-4850 1/min. Zrychlení i nejvyšší rychlost verze s osmistupňovým „automatem“ a pohonem všech kol je stejná jako u modelu se vznětovým motorem (6,1 s, 250 km/h), kombinovaná spotřeba je 9,1 l/100 km. Audi A8 3,0 TFSI quattro pořídíte za 1 984 800 Kč.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva