Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr
8.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prius má na trhu především zanechat otisk, líbit se nemusí. A Toyota je ráda za jeho využití coby taxíku, přináší to prý cenné zkušenosti.
Čtvrtá generace Toyoty Prius nás po vizuální stránce zrovna nenadchla, však si získala své čestné místo i mezi nejošklivějšími auty roku 2015. Novinka tak svým designem zástupy zákazníků do showroomů nenaláká, a to ani ve srovnání s předchůdcem, který taktéž neplatil za etalon krásy. Japonská automobilka ale nyní říká, že nadšení zákazníků ze vzhledu ani vyvolat nechtěla - prý při vývoji stavěla (i přes mnohá jinak vyznívající prohlášení) funkci nade vše. Prý ani není podstatné, aby šlo o prodejní trhák, význam Priusu se skrývá v něčem docela jiném.
„Prius je pro Toyotu extrémně důležitým vozem, nikoliv však v rámci prodejů,“ uvedl na adresu novinky šéf australského marketingového oddělení značky Tony Cramb. „Prodejní čísla nejsou pro tento konkrétní model tím, oč tu běží. Jde o to zanechat na trhu otisk. Jde o představení techniky publiku, nikoliv snahu být lídrem prodejů. Po stránce hybridní technologie ovšem Prius naším lídrem zůstává.“
Kromě toho Cramb dodává, že pro Toyotu jsou podstatnou zákaznickou skupinou taxislužby. Opět však nejde o dosažení enormního objemu. „Ročně se taxíků prodá (v Austrálii - pozn. red.) okolo 3 000 vozů z celkového množství 1,1 milionu aut. Není to tedy velká část trhu, pro nás je ale opravdu velmi důležitá, neboť taxikáři představují naše vozy lidem. Zároveň jsou pro nás zdrojem informací o vysokém nájezdu kilometrů, kterého jejich exempláře dosahují.“
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se registrace nové Toyoty Prius vyvinou a jak na daný stav bude značka reagovat. A nikoliv jen v Austrálii, ale také v Evropě, kde prodejní vrchol nastal v letech 2008 až 2010, kdy bylo každoročně prodáno přes 40 tisíc kusů. Předloni a loni však již registrace poklesly na pouhých 8 162 vozů, respektive 7 638 exemplářů. Crambovo prohlášení nám tak připadá spíše jako pootevřená zadní vrátka pro případ, že by novinka selhala, ale třeba je budete vnímat jinak...
Prodeje Toyoty Prius v posledních letech zejména v Evropě klesají. Možná i proto značka od nové generace nečeká, že přepíše rekordy
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva