Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr
8.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prius má na trhu především zanechat otisk, líbit se nemusí. A Toyota je ráda za jeho využití coby taxíku, přináší to prý cenné zkušenosti.
Čtvrtá generace Toyoty Prius nás po vizuální stránce zrovna nenadchla, však si získala své čestné místo i mezi nejošklivějšími auty roku 2015. Novinka tak svým designem zástupy zákazníků do showroomů nenaláká, a to ani ve srovnání s předchůdcem, který taktéž neplatil za etalon krásy. Japonská automobilka ale nyní říká, že nadšení zákazníků ze vzhledu ani vyvolat nechtěla - prý při vývoji stavěla (i přes mnohá jinak vyznívající prohlášení) funkci nade vše. Prý ani není podstatné, aby šlo o prodejní trhák, význam Priusu se skrývá v něčem docela jiném.
„Prius je pro Toyotu extrémně důležitým vozem, nikoliv však v rámci prodejů,“ uvedl na adresu novinky šéf australského marketingového oddělení značky Tony Cramb. „Prodejní čísla nejsou pro tento konkrétní model tím, oč tu běží. Jde o to zanechat na trhu otisk. Jde o představení techniky publiku, nikoliv snahu být lídrem prodejů. Po stránce hybridní technologie ovšem Prius naším lídrem zůstává.“
Kromě toho Cramb dodává, že pro Toyotu jsou podstatnou zákaznickou skupinou taxislužby. Opět však nejde o dosažení enormního objemu. „Ročně se taxíků prodá (v Austrálii - pozn. red.) okolo 3 000 vozů z celkového množství 1,1 milionu aut. Není to tedy velká část trhu, pro nás je ale opravdu velmi důležitá, neboť taxikáři představují naše vozy lidem. Zároveň jsou pro nás zdrojem informací o vysokém nájezdu kilometrů, kterého jejich exempláře dosahují.“
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se registrace nové Toyoty Prius vyvinou a jak na daný stav bude značka reagovat. A nikoliv jen v Austrálii, ale také v Evropě, kde prodejní vrchol nastal v letech 2008 až 2010, kdy bylo každoročně prodáno přes 40 tisíc kusů. Předloni a loni však již registrace poklesly na pouhých 8 162 vozů, respektive 7 638 exemplářů. Crambovo prohlášení nám tak připadá spíše jako pootevřená zadní vrátka pro případ, že by novinka selhala, ale třeba je budete vnímat jinak...




























Prodeje Toyoty Prius v posledních letech zejména v Evropě klesají. Možná i proto značka od nové generace nečeká, že přepíše rekordy
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejčtenější články
K mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
16.3.2025Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
16.3.2025Nová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
17.3.2025Krasavce a šampióna v aerodynamice téměř do jednoho sežrala rez, tento se vyhříval v garáži 1. majitele až do dnešního dne
17.3.2025Mechanik ukázal jediný způsob, jakým jde porouchané moderní Ferrari přepnout na neutrál, je to dokonalá Itálie
17.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva