Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová RS5 v praxi nepředvedla udávanou dynamiku, navzdory ujištěním Audi. Proč?
20.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auto je to rychlé jako čert, Audi se ale nedávno holedbalo uváděním hodnot zrychlení, které v praxi není problém zopakovat. Tak proč je tu nevidíme?
Zrychlení nového Audi RS5 Coupe patří mezi věci, které stojí za to zažít. Podle papírů to umí na stovku za 3,9 s, jedno video už ukázalo, že za pomoci elektronicky řízeného startu (Launch Control) toho jde dosáhnout i mimo tovární zkušebnu. Audi v tomto ohledu překonává i své konkurenty BMW M4 či výkonnější Mercedes-AMG C63 S, pochopitelně - má pohon všech kol.
Audi současně říká, že jízdní dynamiku svých modelů záměrně podhodnocuje, prý aby tak zabránila negativním komentářům. Technický šéf divize Audi Sport Stephan Reil řekl, že nechce v médiích číst, kterak někdo dosáhl stovky za rovné 4 sekundy, když automobilka udává číslo o trochu nižší. Přitom dodal, že „zvládnout se to dá i za 3,7 sekundy, pokud jsou podmínky ideální“ a za ony 3,9 sekundy zvládne auto stovku „vždy”.
Dnes zde ovšem máme další video, které zachycuje akceleraci vozu nejen na stovku, ale až k tachometrovým 281 km/h. Kalup je to ohromný, přesto na něm vidíme vůz zrychlit na na stovku 4,4 sekundy, měřeno přesným nástrojem, nikoli podle tachometru. To je o pět desetin pomaleji, než je udáváno a k „3,9 sekundy vždy” to má vážně daleko. Podmínky jsou navíc velmi vhodné - noc, sucho... V čem je tedy problém?
Než začnete ukazovat prstem a křičet něco o podvodnících, je třeba si uvědomit, že automobilka při oficiálním měření dynamiky používá zmíněný Launch Control. To řidič z videa neudělal, nevíme proč, použití tohoto systému není nic komplikovaného. Jednoduše tak odstavil chytrou elektroniku, která hnací ústrojí vozu uzpůsobí co nejlepšímu odpichu, a drtivě s ní prohrál. Pokud tedy budete chtít zažít zrychlení ze světa supersportů, budete se muset krapet snažit a Launch Control aktivovat.
Tím ale možnost srovnání RS5 a supersportů končí. Po dosažení 100 km/h na ně začne ztrácet. Na 200 km/h je „až“ za 13,7 sekundy, na 250 km/h za 23,4 sekundy. To by ještě nedávno byly působivé hodnoty, nicméně dnes jsou zajímavé jen v rámci konkurence. Supersporty jsou dnes citelně rychlejší, RS5 na druhou stranu dokáže pobrat čtyřčlennou posádku i její víkendovou bagáž. S ohledem na to jsou její výkony přece jen fascinující a to jistě dorazí i RS4, Avant...






Takto ukázaná jízdní dynamika Audi RS5 Coupe možná na první pohled neohromí. Daných hodnot ale bylo dosaženo bez systému Launch Control, což pohled zásadně mění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Číňané dál berou Evropanům vše, čím prosuli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před hodinouMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiŠéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před 4 hodinamiNový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
včera
Živá témata na fóru
- Čínská auta v ČR 04.29. 09:08 - HondaMan
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha