Nová Octavia RS 2,0 TSI v akci na trati v Goodwoodu, s Janem Kopeckým za volantem (videa)

Pokud ale patříte mezi příznivce Jana Kopeckého, tahle videa si raději ani nepouštěje. Mohli byste po jejich shlédnutí strhat všechny jeho plakáty ze zdí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nová Octavia RS 2,0 TSI v akci na trati v Goodwoodu, s Janem Kopeckým za volantem (videa)

13.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nová Octavia RS 2,0 TSI v akci na trati v Goodwoodu, s Janem Kopeckým za volantem (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud ale patříte mezi příznivce Jana Kopeckého, tahle videa si raději ani nepouštěje. Mohli byste po jejich shlédnutí strhat všechny jeho plakáty ze zdí.

Občas nám „nadáváte” do škodováckého fóra (a jindy téhož spojeného s BMW, Mazdou, Peugeotem či dalšími značkami - občas se to zkrátka sejde), faktem ale je, že Škoda poslední dobou generuje takové množství novinek, že je jakožto zpravodajský web české provenience snažící se přinášet maximálně podrobné informace zkrátka nemůžeme ignorovat. Včerejší den byl v tomto směru opravdu vydatný, když jsme probrali skoro všechno od nové Fabie, přes Rapid Sportback a ceny Octavie až po nový Superb. Ještě jeden článek jsme o škodovce jsme přidal mohli, nakonec jsme si jej ale raději nechali na dnešek.

Jeho hlavní postavou je znovu Octavia III RS, tentokrát ale má po svém boku další věhlasná jména. Tím prvním je trať v Goodwoodu, po které se prohání, druhým Jan Kopecký, tovární pilot Škoda Motorsport, který už životě dokázal posbírat pár slušných úspěchů na domácích i mezinárodních automobilových soutěžích. To zní jako zajímavá kombinace, přesto předem varujeme, že ačkoli jde o oficiální videa připravená britským zastoupením škodovky, mohou vést k jistému vystřízlivění.

Jednak tu máme samotné auto, patrně ještě v předsériovém stavu (videa byla podle všeho natočena již v červnu), který lze poznat např. podle některých specifik v kabině. Na videu vás zřejmě zarazí zvukový projev - ten bude patrně daný umístěním kamery, neboť poměrně drsný zvuk motoru spojený s hodně slyšitelným projevem blow-off-ventilu není pro podobná auta koncernu VW úplně běžný.

Ale proč ne, aspoň je motor dobře slyšet, právě to je ale prostředkem ke zklamání z představení Jana Kopeckého. Trať sice protáhne solidním tempem, ostatně rychlý v závodních autech jistě není náhodou, že při podřazování v průběhu brzdění nepoužívá meziplyny, pro každého solidního řidiče zcela elementární praktiku, je poněkud hořké. Pokud je někdo natolik zvyklý na automatické a sekvenční převodovky, že tohle vůbec neovládá, neměl by na podobném videu volit za společníka verzi s přímým řazením. Vidět auto jako Octavii RS s pilotem této úrovně v ostré akci v kombinaci s takto nemotorným podřazováním je docela smutné a na jinak atraktivní podívané to pro každého puristu nechá nepřehlédnutelnou černou skvrnu.

Pomineme-li tento fakt, pak všechna videa ukazují v podstatě to samé, akorát z pohledu různých kamer. Navzdory zmíněné nedokonalosti je to i tak zajímavá podívaná...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.