Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Mazda MX-5 prý bude vypadat úplně jinak než všechny předchozí generace
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský roadster rovněž zhubne a nabídne níže položené těžiště. Zadní kola pak bude roztáčet motor posunutý blíže středu auta.
Japonský roadster byl odhalen již před čtvrtstoletím, přičemž po celou tu dobu si zachovává prakticky stále setjné kontury. Jak ovšem uvedl šéf australského zastoupení značky Martin Benders, nová generace dozná značného odklonu. Očekávat přitom nemáme ani vizáž, jíž se chlubí Mazda 2, 3, 6 a CX-5. Místo toho by totiž MX-5 měla dorazit s evoluční verzí designového jazyka Kodo, se kterým automobilka začala koketovat v roce 2010, když představila koncept Shinari. Benders přitom ví, o čem mluví, neboť nový roadster již viděl.
Je ale samozřejmě sporné, zda šéf australského zastoupení pouze nemlží. Ze zákulisí automobilky totiž rovněž zazněly hlasy, že nová Mazda MX-5 právě naopak vzkřísí klasický styl, od kterého se dosud prodávaný model postupem času vzdaloval. Ve výsledku tak prý neuvidíme rozměrnou a takřka kolmou čelní masku doprovázenou ostrými křivkami a zlomy, nýbrž tradiční ovál a vyhlazenou karoserii.
Na potvrzení názoru jednoho či druhého tábora naštěstí nebudeme muset dlouho čekat, neboť slavnostní odhalení nové generace je naplánováno na 4. září. Dá se přitom očekávat, že minimálně do té doby dorazí pár upoutávek, které by nám mohly říci více, stejně jako je jisté, že asi velmi brzy použijeme slovo „únik“.
Prozatím ovšem můžeme dodat jen tolik, že japonská novinka dostane šasí SkyActiv, se kterým zhubne o minimálně 100 kilogramů. Pokud si přitom uvědomíme, že nejlehčí aktuálně nabízený exemplář váží 1 075 kg, pak je podtunová hmotnost jistá. Souběžně s tím by přitom mělo poklesnout také těžiště. V rámci koncepce lze pak znovu očekávat pohon zadních kol a motor umístěný vpředu, protentokrát by však mělo dojít k jeho přestěhování blíže ke středu vozidla. Tím by se samozřejmě zlepšila ovladatelnost, přestože zrovna na tuto oblast si asi majitelé dnes již kultovního roadsteru nikdy nemohli stěžovat.


Vrátí se Mazda MX-5 ke klasice, nebo vsadí na modernu? To zjistíme nejpozději 4. září
Zdroj: The Motor Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 2 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 3 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 4 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 5 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva