Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda HR-V pro Evropu konečně odhalila i svou spotřebu a dynamiku
22.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle je poslední, tedy vlastně předposlední kamínek do mozaiky klíčových informací o novém HR-V 2015. Nejúspornější verze chce jezdit za 4 l paliva na 100 km.
Honda HR-V se může zdát bůhvíjak žhavou novinkou, s trochou odstupu na ní ale takto pohlížet nelze. Pod jménem Vezel se představila světu už v roce 2013 a již tehdy bylo jasné, že dorazí i k nám. Už přes rok má také své evropské jméno a jen o málo kratší dobu známe i její vzhled jakožto HR-V. Později přišlo odhalení evropské verze, kterou jsme vám až na úvod letošního roku mohli pořádně představit. Tehdy jsme představení nazvali detailním, dokonale detailní ale nebylo - rozloučit jsme se s vámi museli s tím, že „o cenách, jízdní dynamice a spotřebě si více řekneme v rámci ženevského debutu”.
V Ženevě ale žádná z těchto informací nezazněla a sdílnější můžeme být až nyní. Ani tentokrát přitom nepůjde o zcela vyčerpávající článek, neboť informaci alespoň o existenci nového HR-V nenajdete nejen na českém, ale třeba ani na německém webu Hondy. Jak moc je to vhodný přístup v případě modelu, který má zastavit propad Japonců v Evropě, posuďte sami, my už se nyní budeme držet jen nově známých nových informací.
V prvé řadě tedy zopakujeme, že vůz bude v Evropě k mání s motor 1,6 i-DTEC na naftu a 1,5 i-VTEC na benzin. V prvním případě bude moci pohonná jednotka být spojena pouze s manuální převodovkou a se svými 88 kW (120 koní) vůz zrychlí na stovku za 10,1 sekundy. Maximální rychlost neznáme, kombinovanou spotřebu ale ano a bude to jistě hlavní trumf vozu - 4,0 litru nafty na 16" kolech a 4,1 na 17".
Benzinový motor s vyšším výkonem až 96 kW (130 koní) bude k mání nejen s šestistupňovým manuálem, ale i automatem CVT. Podle toho se bude lišit dynamika a spotřeba - s manuálem vůz akceleruje na stovku za 10,3 s a řekne si o 5,6 resp. 5,7 litru benzinu na 100 km, automat znamená akceleraci 10,9 s a spotřebu 5,2 resp. 5,4 l/100 km.
To je vše, co můžeme pro dnešek dodat. Máte-li na vůz spadeno, na ceny budete muset spolu s námi ještě chvíli počkat. Jakmile je budeme znát, podělíme se samozřejmě také o ně.





















O Hondě HR-V 2015 pro Evropu už víme skoro všechno, skoro...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz

Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 5 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 6 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 8 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 9 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- GTD + STI před 2 hodinami - Stepan
- Fiat a vše kolem nich před 3 hodinami - Stepan
- S větrem ve vlasech.... před 6 hodinami - pavproch
- VZKAZY včera - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI včera - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... včera - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1