Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická
18.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nový Civic může mít v této chvíli jen tři motory - zážehovou čtrnáctistovku a osmnáctistovku a diesel 2,2. To je na evropské zvyklosti dost málo, ale Honda pracuje na nápravě.
Představení deváté generace Hondy Civic na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu nám objasnilo několik základních skutečností. Zaprvé, rozdíl mezi novinkou a předchůdcem je menší, než mezi osmou a sedmou generací Civiku. Honda v podstatě udělala jen o málo delší evoluční krok než Volkswagen během transformace předposledního Passatu na ten aktuální.
Je možné, že v tom byl záměr mající za cíl zachovat jistou stylistickou spojitost, ale mnohem pravděpodobnější se zdá být to, že tato japonská značka coby jedna z mála nezávislých menších automobilek prostě nemá dost prostředků na rezolutnější vývojový skok.
Zadruhé, Honda nadále propaguje myšlenku, že design je důležitější než jízdní vlastnosti a Civic tedy pořád zůstává u zadní nápravy tvořené torzní příčkou, ačkoli ještě předminulá verze konsternovala svou agilitou díky víceprvkovému zavěšení zadních kol, které mimochodem verzi sedan pořád zůstalo. A zatřetí, nabídka motorů se (až na drobné úpravy ve výkonech u dvou ze tří pohonných jednotek) rovněž nezměnila a to nahrává jak teorii fungování Hondy v úsporném režimu, tak příznivcům atmosférických zážehových agregátů.
Ne ale těm, kteří měli slabost pro poslední dvoulitr i-VTEC, známému též pod interním kódem K20Z4. Jak jsme již několikrát upozorňovali, tento motor skončil kvůli tvrdým regulacím emisí a v této chvíli je v prodeji pouze díky skladovým zásobám verze Type R. Už to vypadalo, že i nejostřejší Civic je odsouzen k odchodu do historických análů, jenže ve Frankfurtu se stalo něco neočekávaného.
Mitsuru Kariya, hlavní inženýr Hondy a šéf projektu modelu Civic potvrdil, že automobilka intenzivně zvažuje vývoj nástupce. „Víme, že Type R byl velkým úspěchem, obzvláště na britském trhu,“ řekl Kariya pro Autocar. „Nyní hledáme možnosti, jak postavit další vůz v podobném duchu, ale zatím nevíme ani to, jestli se bude jmenovat Type R.“
Kariya rovněž připustil, že takový stroj by musel mít minimálně 250 koní, aby byl schopen zůstat v souboji o nejlepší hot hatch, čímž nepochybně narážel na auta jako je Renault Mégane RS nebo Ford Focus ST. Zmínil se též o tom, že Honda zvažuje přeplňování turbodmychadlem, což by sice bylo plně v souladu s manévrovacím prostorem, který EU automobilkám ponechává, ale ani zdaleka by to neodpovídalo tradicím výkonných modelů Type R. Uvědomuje si to i Honda, takže podle Kariyji „není atmosférický agregát zcela mimo hru“. Naznačuje snad něco Civic Type R Mugen 2.2, ačkoli jsme o něm psali jako o tečce Hondy za dobou atmosférickou? Kdoví, ale myslím si, že u nás by nikdo neprotestoval, kdybychom se protentokrát šeredně zmýlili.
Civic Type R by rozšířil počet motorizací na čtyři, ale podle všeho by jich mělo být s těmi stávajícími v dohledné době pět. Kromě nejsilnější by měla přibýt i nějaká slabší v podobě menšího dieselu. Honda má pro tento model přichystaný 2,2litrový diesel s výkonem zvýšeným ze 140 na 150 koní, ale u sedmé generace byl k mání vznětový čtyřválec se vstřikováním common-rail o objemu 1,7 litru. Ten byl dodáván firmou Isuzu, protože Honda tou dobou svůj vlastní vznětový agregát neměla, je proto pravděpodobné, že teď půjde o něco z vlastní „zahrádky“.
Zatím poslední Type R měl dvoulitrový VTEC s výkonem 201 koní a to by dnes bylo asi trochu málo
Mugen to dotáhl na 240 koní, ve verzi 2.2 až na 260
Co dostane příští Type R, Honda zatím přesně neví, ale atmosférická jednotka je možná
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 2 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 5 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 7 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 14:27 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB