Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda Civic Type R bude, jen se zatím neví, jestli atmosférická
18.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nový Civic může mít v této chvíli jen tři motory - zážehovou čtrnáctistovku a osmnáctistovku a diesel 2,2. To je na evropské zvyklosti dost málo, ale Honda pracuje na nápravě.
Představení deváté generace Hondy Civic na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu nám objasnilo několik základních skutečností. Zaprvé, rozdíl mezi novinkou a předchůdcem je menší, než mezi osmou a sedmou generací Civiku. Honda v podstatě udělala jen o málo delší evoluční krok než Volkswagen během transformace předposledního Passatu na ten aktuální.
Je možné, že v tom byl záměr mající za cíl zachovat jistou stylistickou spojitost, ale mnohem pravděpodobnější se zdá být to, že tato japonská značka coby jedna z mála nezávislých menších automobilek prostě nemá dost prostředků na rezolutnější vývojový skok.
Zadruhé, Honda nadále propaguje myšlenku, že design je důležitější než jízdní vlastnosti a Civic tedy pořád zůstává u zadní nápravy tvořené torzní příčkou, ačkoli ještě předminulá verze konsternovala svou agilitou díky víceprvkovému zavěšení zadních kol, které mimochodem verzi sedan pořád zůstalo. A zatřetí, nabídka motorů se (až na drobné úpravy ve výkonech u dvou ze tří pohonných jednotek) rovněž nezměnila a to nahrává jak teorii fungování Hondy v úsporném režimu, tak příznivcům atmosférických zážehových agregátů.
Ne ale těm, kteří měli slabost pro poslední dvoulitr i-VTEC, známému též pod interním kódem K20Z4. Jak jsme již několikrát upozorňovali, tento motor skončil kvůli tvrdým regulacím emisí a v této chvíli je v prodeji pouze díky skladovým zásobám verze Type R. Už to vypadalo, že i nejostřejší Civic je odsouzen k odchodu do historických análů, jenže ve Frankfurtu se stalo něco neočekávaného.
Mitsuru Kariya, hlavní inženýr Hondy a šéf projektu modelu Civic potvrdil, že automobilka intenzivně zvažuje vývoj nástupce. „Víme, že Type R byl velkým úspěchem, obzvláště na britském trhu,“ řekl Kariya pro Autocar. „Nyní hledáme možnosti, jak postavit další vůz v podobném duchu, ale zatím nevíme ani to, jestli se bude jmenovat Type R.“
Kariya rovněž připustil, že takový stroj by musel mít minimálně 250 koní, aby byl schopen zůstat v souboji o nejlepší hot hatch, čímž nepochybně narážel na auta jako je Renault Mégane RS nebo Ford Focus ST. Zmínil se též o tom, že Honda zvažuje přeplňování turbodmychadlem, což by sice bylo plně v souladu s manévrovacím prostorem, který EU automobilkám ponechává, ale ani zdaleka by to neodpovídalo tradicím výkonných modelů Type R. Uvědomuje si to i Honda, takže podle Kariyji „není atmosférický agregát zcela mimo hru“. Naznačuje snad něco Civic Type R Mugen 2.2, ačkoli jsme o něm psali jako o tečce Hondy za dobou atmosférickou? Kdoví, ale myslím si, že u nás by nikdo neprotestoval, kdybychom se protentokrát šeredně zmýlili.
Civic Type R by rozšířil počet motorizací na čtyři, ale podle všeho by jich mělo být s těmi stávajícími v dohledné době pět. Kromě nejsilnější by měla přibýt i nějaká slabší v podobě menšího dieselu. Honda má pro tento model přichystaný 2,2litrový diesel s výkonem zvýšeným ze 140 na 150 koní, ale u sedmé generace byl k mání vznětový čtyřválec se vstřikováním common-rail o objemu 1,7 litru. Ten byl dodáván firmou Isuzu, protože Honda tou dobou svůj vlastní vznětový agregát neměla, je proto pravděpodobné, že teď půjde o něco z vlastní „zahrádky“.
Zatím poslední Type R měl dvoulitrový VTEC s výkonem 201 koní a to by dnes bylo asi trochu málo
Mugen to dotáhl na 240 koní, ve verzi 2.2 až na 260
Co dostane příští Type R, Honda zatím přesně neví, ale atmosférická jednotka je možná
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis