Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda Civic není tak dobrá, jako je drahá, naznačují první recenze (+ videa)
3.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hatchback startuje na českém trhu na 470 tisících Kč. Za ty ovšem nabízí jen litrový tříválec, který je v prvních testech terčem kritiky.
Do příchodu nové Hondy Civic na evropské trhy, včetně toho českého, zbývá již jen několik málo týdnů. Není proto divu, že japonského hatchbacku je nyní všude plno. Automobilka ze Země vycházejícího slunce by přitom znovu velmi ráda naplno zasáhla do stěžejního segmentu, bude to však mít více než těžké. Nikoliv jen kvůli konkurenci, ale také s ohledem na ceny, které nenasadila zrovna nízko.
V tomto ohledu je třeba dodat, že podobně jako třeba u úrokových sazeb hypoték již bylo pomyslného dna dosaženo a ceny nových aut se opětovně začínají pomalu zvedat. Za vyšší sumy přitom zákazníci mohou očekávat vyšší standardní výbavu a především moderní techniku, která spočívá nejen v asistenčních systémech, ale také v motorech, jenž byly ušity podle downsizingových trendů.
Nový Civic v tomto ohledu není výjimkou, v základu proto nabízí pouze přeplňovaný litrový tříválec. Tato pohonná jednotka nabízí 129 koní koní, tedy citelně více, než dostanete u evropské či korejské konkurence. Jak ovšem naznačují první recenze britských kolegů, tento náskok je vykoupen vyššími vibracemi přenášenými do interiéru. Souběžně s tím proniká při vyšších otáčkách do kabiny více hluku.
A není to jediná výtka, kterou naši kolegové k novince Hondy mají. Kritizován je také prostor na zadních sedadlech, i když nikoliv v případě nohou. V tomto ohledu je nový Civic na vrcholu třídy bez ohledu na fakt, zda jste trpaslík či dlouhonohá modelka. Problém ale nastává v oblasti hlavy, neboť snaha o dramatický vzhled výrazně snížila střešní linii. Děti problém mít nebudou, tím ale výčet vzadu bez problémů se usadivších pasažérů končí.
Samotný design pak zjevně bude rozdělujícím prvkem. Na jednu stranu je jasné, že nový Civic bude vedle zejména poněkud usedlé německé konkurence vystupovat z davu. Nicméně ačkoliv jde o globální novinku, navržen byl v Japonsku tamními designéry s ohledem na americký trh. Na Starém kontinentu tak může působit přeplácaně, zvláště s křiklavou červenou karoserií ve verzi Sport plné černých plastových doplňků.
To jsou ty nejzásadnější výtky, které Britové k nové Hondě Civic mají. V ostatních aspektech si vede velmi dobře - řidič za volantem snáze najde ideální posez, i díky o 35 mm sníženému ukotvení sedadla oproti předchozí generaci. Vše okolo vás se zdá být robustní, multimédia nabízí řadu funkcí a integritu s mobilními telefony, zatímco zavazadelník ubytuje veškeré vaše tašky a kufry. A jízda je díky použití víceprkového zavěšení na zadní nápravě jak agilnější, tak komfortnější, což je přesně to, co má sofistikovanější řešení podvozku přinést.
Přesto závěry nejsou úplně pozitivní. Matt Watson z Carwow sice řadí nový Civic mezi jeden z nejlepších kompaktních hatchbacků, za úplnou špičku ho nicméně neoznačil. Rory White z WhatCar? pak říká, že i když se nový Civic řídí lépe a vypadá lépe zvenčí i zevnitř, nejde ani o nepropracovanější, ani o nejagilnější auto na trhu. Problémy spatřuje nejen v tříválcovém motoru a prostoru pro hlavu na zadních sedadlech, ale i palubním systémům auta, které mu oproti konkurentům přijdou už teď zastaralé.
Možná by vůz lépe dopadl s 1,5litrovým čtyřválcem pod kapotou produkujícím 182 koní, neboť tříválec je podle očekávání jednou z nejkritizovanějších součástí. Na jeho hodnocení si ale musíme počkat a krom toho - s ním jsou ovšem spojené pouze vyšší úrovně výbavy a tedy ještě vyšší ceny. A právě ty Hondě Civic lámou vaz, neboť se zatím zdá být dražší, než dokáže ospravedlnit...




Honda Civic má sice plno pozitiv, ale také četná negativa. Zejména hlučnější a vibrující hlučnější tříválec, méně prostoru pro hlavu vzadu či stále ne zcela uživatelsky přívětivý palubní systém. A Mattu Watsonovi se nelíbí ani design vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva