Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Dacia Duster nabídne bezprecedentní příplatkové prvky, z paradoxního důvodu
10.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Levné auto a připlácení si za cokoli, to na první pohled nejde moc dohromady. Designový šéf mateřského Renaultu ale říká, že realita je přesně opačná.
Dacia Duster je jedním z nejprodávanějších vozů aliance Renault-Nissan a svým odbytem překonává všechny modely s kosočtvercem ve znaku. Jedním, ale ne jediným důvodem je, že rumunské SUV je k mání od pouhých 259 900 Kč. Za tuto sumu nabídne 1,6litrový atmosférický motor produkující 114 koní. Jde tedy o jednodušší, spolehlivější a především výkonnější pohonnou jednotku, než jakou disponuje řada „prémiovějších“ Renaultů za vyšší cenu.
Člověk by čekal, že když si lidé kupují nějaké auto kvůli nízké ceně - a to u Dacie bude velmi častý důvod - budou usilovat o to, aby i jejich konečný účet za vůz byl co nejnižší, a tak sáhnou spíše po nižších verzích s omezenou výbavou. Designový šéf celé skupiny Laurens van den Acker ale nyní říká, že realita je přesně opačná. Sám je překvapen zájmem o vyšší úrovně výbavy a příplatkové prvky.
„Většina lidí si ten vůz koupí a řekne si: 'Páni, ten je ale levný, to se můžu trochu rozmazlit.' Bylo pro nás proto překvapující, že potřebujeme třeba volitelný vyhřívaný volant v kůži,“ říká van den Acker.
Nová generace tak s ohledem na zmíněné nabídne dosud bezprecedentní množství příplatkových prvků. Co všechno to bude, zatím nedokážeme říci, neboť zatím neznáme ceník nového Dusteru pro jediný trh. Přiložené fotky nejspíše maximálně vybavených verzí vystavených při autosalonové premiéře ve Frankfurtu ale jsou aspoň částečným vodítkem.
Trochu jiným paradoxem je, že byť je první generace Dacie Duster na konci životního cyklu, na prodejích to vůbec není znát. V loňském roce bylo na evropských trzích dosaženo rekordu, letošní výsledky budou možná ještě o chlup vyšší. To jen dokazuje, že Renault skutečně neměl potřebu vyvinout zcela nový vůz, ale pouze vsadil na evoluci SUV, které je nadmíru žádané.



Nová Dacia Duster zřejmě nebude v základní konfiguraci až tak žádána, jak jsme si mysleli
Lidé si prý připlácí i za verze s vyššími úrovněmi výbavy a větším množstvím příplatkových prvků, které se ukázaly ve Frankfurtu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva