Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Corvette předvedla svou dynamiku Evropanům, za její cenu je přímo oslňující
26.2.2020 | Petr Prokopec
Americký supersport se dostal do rukou prvním médiím v Evropě a ukázal, čeho je schopen. I na 200 km/h zrychlí dřív než řeknete Chevrolet.
Zaznívá to stále dokola, přesto se to zatím neohrálo. Osmá generace legendárního modelu Corvette představuje revoluci přinášející výkony drahých supersportů na dosah normálních lidí. Video zachycující akceleraci verze s evropskou přístrojovkou z klidu až na více než dvoustovku nejlépe ukazuje, že tohle auto je fantasticky rychlé.
Osmiválcové kupé s odnímatelným střešním panelem mělo při sprintu aktivovaný systém Launch Control, jeho osmistupňový automat ale zjevně zůstal v normálním režimu. O to působivější je, že Corvette C8 dosáhla mety 100 km/h již za 3,1 sekundy. Pokud si přitom uvědomíme, že oficiální data mluví o akceleraci z nuly na 96 km/h za 2,9 sekundy, je evidentní, že americký supersport disponující 502 koňmi a 637 Nm točivého momentu zvládá v reálném světě přesně to, co je uvedeno na papíře.
Oslňující jízda tím nekončí, během dalších zhruba osmi sekund se Corvette dostane na dvoustovku. Tím překonává i počáteční Nissan GT-R generace R35, což je opravdu skvělé, neboť japonský vůz disponuje sofistikovaným pohonem všech kol, zatímco kupé Chevroletu posílá veškerý výkon pouze na zadní nápravu. Oproti Nissanu však Corvette zaostává v nejvyšší rychlosti, neboť zatímco GT-R zvládá 315 km/h, u Chevroletu je konečnou 312 km/h.
Kromě toho je třeba dodat, že nad magickou třístovku se dostane pouze základní provedení, jež bylo naladěno na 497 koní a 630 Nm, to však není při sprintech tak rychlé. Kolik bude stát v Evropě, zatím stále nevíme, v USA ale základ pořídíte v přepočtu pod 1,4 milionu korun. Za paket Z51 Performance vylepšující onu akceleraci pak zaplatíte 5 tisíc dolarů (asi 116 tisíc Kč) navíc. Snad budou evropské ceny podobně atraktivní, třebaže výše zamíří zcela nepochybně.




Dynamika Chevroletu Corvette je vskutku působivá a odpovídá továrním datům, zde poprvé můžeme vidět v akci verzi pro Evropu
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins