Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Audi testují na Ringu. A8 dostane enormní masku, RS5 brutální zvuk (videa)
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci aktuálně ladí hned dvě novinky na Nordschleife. U jedné nás zaujal nový designový jazyk, u druhé projev přeplňované jednotky.
O nové generaci vlajkové lodi z Ingolstadtu jsme mluvili již mnohokrát. Snad každý tedy již ví, že příští Audi A8 bude lehčí a přitom prostornější než stávající provedení, a to hlavně díky modulární platformě MLB Evo. Zároveň má nabídnout větší pohodlí, neboť značka se čtyřmi kruhy ve znaku by konečně ráda srovnala krok s Mercedesem třídy S. A vlastně i s BMW řady 7, pročež má jeho novinka řidiče více vtáhnout do hry.
Po zhlédnutí nového videa, na kterém nové Audi A8 brousí asfalt Nürburgringu, jsme ovšem nepomysleli na jedinou z těchto fines. Místo toho naši pozornost zaujala čelní maska, jejíž šíře je jasně patrná i přes kamufláž. Testovací prototypy se jí samozřejmě pyšnily již dříve, nicméně veškeré dosavadní záběry se zrovna na tyto partie až tak moc nesoustředily. Nyní je ale jasně patrná příbuznost s konceptem Prologue.
Stranou tohoto faktu pak můžeme dodat, že generace s kódovým označením D5 dostane zpočátku dva benzinové motory - čtyřlitrový osmiválec a 6,3litrový dvanáctiválec - a také dvojici dieselů - třílitrový V6 a čtyřlitrový V8. Posléze pak má dorazit i hybridní varianta, která ovšem nepoužije čtyřválcové turbo, nýbrž s elektřinou spáruje potentnější třílitrový šestiválec.
Při této skladbě motorů se přitom zdá, že Audi a potažmo celý koncern VW Group stále méně fandí downpsizingu. To ale již není patrné u druhé novinky, které se v brzké době dočkáme, a sice modelu RS5. I ten byl nachytán na Ringu, přičemž jeho pohon již nebude mít na starosti 4,2litrový atmosférický osmiválec, nýbrž nová přeplňovaná třílitrová jednotka.
Výkon okolo 500 koní zamíří na všechna čtyři kola, která se budou ukrývat pod vypouklými blatníky. Z nových záběrů je rovněž patrné, že dostaneme i agresivnější nárazníky či výrazné boční prahy, které budou RS5 odlišovat od zbytku nabídky. Při jízdě pak lze vsadit zejména na řezavější zvuk, který již do daleka dává najevo potenciál pod kapotou.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejčtenější články
Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025Výkonné elektrické SUV po svolávací akci samo zrychluje, i když sundáte nohu z plynu. Nejde o vtip, zachycují to videa
20.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva