Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Leaf projede závod do vrchu v Goodwoodu pozpátku. K čemu je to dobré?
26.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Snaha prezentovat elektromobily v dobrém světle se zpravidla míjí účinkem. A nebo nabírá vskutku bizarních podob, jako v tomto případě.
Goodwoodský závod do vrchu snad už odjakživa není jen místem prezentace ostrých sporťáků, k vidění je na něm kde co. Letos na něm určitě uvidíme i několik elektromobilů, však také proč ne, jen jeden ale trať projede zádí napřed - Nissan Leaf.
Nissan zřejmě zkoumal, kterak svůj elektropokus v Goodwoodu co nejvíce zviditelnit a v závodě je nejlepší něco vyhrát. S ohledem na možnosti vozu by byl horkým kandidátem na prvenství v soutěži o nejmenší dojezd na jedno „natankování”, ale to se asi automobilce nezdálo být dostatečně atraktivní. A tak si vymyslela jinou „vlastní kategorii” - jízdu pozpátku po obvyklé trati.
Vlastně to není poprvé, něco podobného už Japonci zkoušeli loni. Letos ale chtějí stanovit nový rekord trati v jízdě pozpátku a také získat zápis do Guinessovy knihy rekordů v rychlosti překonání vzdálenosti delší než 1 míle (cca 1,6 km) jízdou na zpětný chod.
Jak se zrovna tohle může Leafu povést? Inu, vůz má jediný převod, takže dokáže teoreticky (odmyslíme-li si odlišnou aerodynamiku a podobné odlišnosti) jet stejně rychle popředu jako pozadu, což běžným vozů nehrozí. Stačí odblokovat elektronický omezovač a vše je připraveno.
O pokus se postará krom Leafu také kaskadér Terry Grant, který to považuje za velkou výzvu. Nám to přijde spíše jako snaha něco vyhrát za každou cenu. Zatímco soutěžení v rychlosti obvyklou jízdou má svůj přínos pro reálný život z přinejmenším hlediska vývoje, tohle je opravdu jen prázdná show.
Nissan objevuje přednosti elektromobilů...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva