Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Juke 2012: ve jménu boje s ekologickou chimérou
22.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nízké emise oxidu uhličitého budou od příštího roku velmi vážené. Natolik, že se kalkuluje s každým gramem. Nissanu při tom počítání vyšlo, že se kvůli tomu dokonce vyplatí zhoršit dynamiku.
Už poněkolikáté upozorňujeme, co čeká automobilky od příštího roku. Evropský byrokratický aparát vydal závazné nařízení, které od ledna zprůměruje emise oxidu uhličitého celého portfolia modelů zde prodávaných značek a za každý čtvrtý a další gram navíc oproti limitu 130 g/km (ekvivalent cca 5,2 l/100 km) za každé prodané auto bude udělovat pokuty 95 Eur, v přepočtu asi 2 400 Kč.
Pokud prodáváte auta s průměrnou spotřebou sedm, osm nebo dvanáct litrů čehosi na sto, patrně se smíříte s tím, že toto dodatečné zdanění prostě přenesete na své zákazníky, nebo ušetříte na dodavatelích či kvalitě výrobku. Ale v případě, že se pohybuje těsně nad zmiňovanou hranicí, hledáte cestičky, jak z toho vybruslit.
Podobně přemýšleli také v Nissanu nad zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 117 koní v modelu Juke s pohonem předních kol a manuální převodovkou, který v kombinovaném cyklu bral z nádrže rovných šest litrů na sto a emitoval 139 g CO2 na kilometr. Co s tím? Zavést takzvaný „optimalizační program revidující převodové poměry“.
V řeči obyčejných smrtelníků jde o delší stupně v převodovce, které automobil pouze přizpůsobí normovanému testu spotřeby a ušetří pár gramů CO2. Konkrétně 8 g/km, což je přibližně 0,4 litru na 100 km. I když bychom připustili, že těžší převody v ustáleném jízdním režimu pomůžou také reálně, podobná opatření mají na oplátku neblahý vliv na pružné zrychlení. Žádné buď a nebo ale v nabídce nebude. „Optimalizační program“ pro převodovku dostanete po náběhu výroby automaticky. Dost možná je tedy na čase vyrazit pro nový Juke ještě dříve, než se této „optimalizace” dočká. V našem testu se totiž právě vhodné zpřevodování jeho přímo řazené převodovky zdálo být jednou z devíz...
Tip: Přečtěte si náš test Nissanu Juke právě s motorem 1,6i.





Boj s každým gramem oxidu uhličitého nabírá absurdní otáčky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 2 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB