Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Invitation: konkurent Fordu B-Max na nových fotkách a videích
19.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není žádných pochyb o tom, že tento vůz brzy uvidíme ve výrobě. Jeho konečná podoba bude jistě trochu jiná, tu koncepční si ale můžeme znovu pořádně prohlédnout.
Už když jsme vám v únoru představovali koncept Nissan Invitation, bylo jasné, že tento vůz není žádnou šílenou studií bez logické produkční návaznosti. Hned jsme konstatovali, že by se jen s pár úpravami mohl klidně začít vyrábět a i sama automobilka podobný záměr potvrdila. Víme také, že půjde o model dosti zaměřený na evropskou klientelu a začne se tak již příští rok vyrábět v britské továrně značky, kde se k němu o dalších 12 měsíců později přidá i nová generace Almery (nebo jinak nazvané auto stejného typu).
Dnes pro vás nemáme žádné nové informace a pokud nás zrak nešálí, koncept neprošel ani žádnou vizuální proměnou. Přesto Nissan, možná s úmyslem ukázat jej také příští týden v Pekingu, uvolnil přes dvacet nových snímků a tři videa, která jej zachycují zase v trochu jiných pózách než dříve. Znovu zjevná je z nich nejen blízkost Invitationu sériové výrobě, ale i jasné postavení vozu coby konkurenta Fordu B-Max. Ten možná vsadil až na příliš pokrokovou konstrukci dveří a Nissan by mu s klasickou koncepcí mohl nemile zatápět.
To všechno se teprve uvidí, nyní se automobilka stále chlubí elektronickými vychytávkami typu parkovací asistent vyžívající čtveřice kamer k zachycení pohledu na vůz jako z vrtulníku nebo systémem Safety Shield, který sleduje okolí vozu z jiných pohnutek a varuje řidiče před případnými nebezpečími. Dále zopakovala svůj záměr dostat pod kapotu budoucího malého MPV litrový motor se třemi válci a přeplňováním kompresorem), jež známe již z Micry DIG-S Turbo, s níž si má vůz v kombinaci vystačit s méně než 4 litry benzinu na 100 km jízdy.
Bližší detaily k sériovému provedení můžeme očekávat v průběhu letoška, na trhu by se měl objevit příští rok.
Říkat tomuto vozu japonský B-Max vážně není scestné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva