Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Invitation: konkurent Fordu B-Max na nových fotkách a videích
19.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není žádných pochyb o tom, že tento vůz brzy uvidíme ve výrobě. Jeho konečná podoba bude jistě trochu jiná, tu koncepční si ale můžeme znovu pořádně prohlédnout.
Už když jsme vám v únoru představovali koncept Nissan Invitation, bylo jasné, že tento vůz není žádnou šílenou studií bez logické produkční návaznosti. Hned jsme konstatovali, že by se jen s pár úpravami mohl klidně začít vyrábět a i sama automobilka podobný záměr potvrdila. Víme také, že půjde o model dosti zaměřený na evropskou klientelu a začne se tak již příští rok vyrábět v britské továrně značky, kde se k němu o dalších 12 měsíců později přidá i nová generace Almery (nebo jinak nazvané auto stejného typu).
Dnes pro vás nemáme žádné nové informace a pokud nás zrak nešálí, koncept neprošel ani žádnou vizuální proměnou. Přesto Nissan, možná s úmyslem ukázat jej také příští týden v Pekingu, uvolnil přes dvacet nových snímků a tři videa, která jej zachycují zase v trochu jiných pózách než dříve. Znovu zjevná je z nich nejen blízkost Invitationu sériové výrobě, ale i jasné postavení vozu coby konkurenta Fordu B-Max. Ten možná vsadil až na příliš pokrokovou konstrukci dveří a Nissan by mu s klasickou koncepcí mohl nemile zatápět.
To všechno se teprve uvidí, nyní se automobilka stále chlubí elektronickými vychytávkami typu parkovací asistent vyžívající čtveřice kamer k zachycení pohledu na vůz jako z vrtulníku nebo systémem Safety Shield, který sleduje okolí vozu z jiných pohnutek a varuje řidiče před případnými nebezpečími. Dále zopakovala svůj záměr dostat pod kapotu budoucího malého MPV litrový motor se třemi válci a přeplňováním kompresorem), jež známe již z Micry DIG-S Turbo, s níž si má vůz v kombinaci vystačit s méně než 4 litry benzinu na 100 km jízdy.
Bližší detaily k sériovému provedení můžeme očekávat v průběhu letoška, na trhu by se měl objevit příští rok.





















Říkat tomuto vozu japonský B-Max vážně není scestné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Němci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před hodinouAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 3 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 4 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva