Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
NEVS se domohl ochrany před věřiteli, práv na značku Saab ale pozbyl
1.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na druhý pokus soud přiznal NEVS ochranu před věřiteli, švédská obrana však stáhla práva na jméno. Peníze mají přijít z Číny, půlka NEVS jít investorovi.
Ještě ve čtvrtek to vypadalo, že automobilka Saab se z popela nezvedne ani pod čínským vedením - soud zamítl ochranu před věřiteli. Odůvodnil to nepříliš přesvědčivými informacemi o financování dluhů společnosti NEVS. Nyní to zase vypadá o trochu lépe - firma nejspíš údaje doplnila, soud jí totiž na druhý pokus ochranu přiklepnul.
Podle dostupných informací to bude mateřská firma NME Holdings, která do NEVS nalije bezprostředně potřebné peníze. Jednání se dvěma nejmenovanými velkými automobilkami dále pokračují a nejspíš jsou na dobré cestě - na světě již jsou i plány na postup, až jednání skončí. Nově příchozí investor koupí polovinu současného Saabu, čímž bude NEVS mít peníze na splacení všech dluhů a snad i na opětovný start výroby.
Objevil se však další problém - NEVS ztratil práva na používání jména Saab, vozy se tedy musí jmenovat jinak. Toto jméno totiž stále patří švédské obraně. Podle mluvčího Mikaela Östlunda to však není natrvalo: „Očekáváme, že tuto dohodu znovu projednáme, až na scénu vstoupí nový vlastník.” Dodal, že NEVS je se švédskou obranou zadobře; z její strany to tedy může být spíše opatrnost než snaha o definitivní konec automobilů Saab. Jednáním to nicméně asi moc nepomůže.
Nový vlastník by mohl pomoci nejen finančně, ale také s některými technologiemi a výrobou. Zda se skutečně podaří Saab jako automobilku oživit, je zatím stále otázkou, dnes to však vypadá o něco lépe než v minulém týdnu.
Firma NEVS, jak se zdá, utíká hrobníkovi z lopaty. Nemá však práva na jméno Saab
Zdroje: Autocar, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis