Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě

Něčeho se držte, jsme svědky události, kterou poslední generace zažily jen párkrát za život. A je možné, že ji znovu jen tak nezažijí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě

3.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Něčeho se držte, jsme svědky události, kterou poslední generace zažily jen párkrát za život. A je možné, že ji znovu jen tak nezažijí.

Je to něco jako vidět na vlastní oči Halleyovu kometu, která se k zemi přiblíží jednou za tři čtvrtě století. Dobře, žertujeme, ale ne zase tak moc - píše se rok 2017 a VW Golf nebyl nejprodávanějším autem Evropy alespoň v rámci jednoho kalendářního měsíce naposledy v roce 2010. Halleyova kometa se zemi přiblížila naposledy v roce 1986 - to už není zase takový rozdíl.

Velký rozdíl je ale v tom, že zatímco ona slavná kometa bude znovu „poblíž” země v roce 2061, Golf o svou pozici jedničky přišel právě teď. Je to nevídaná věc, která se mu opravdu nestává - za celou dobu od chvíle, kdy se propracoval na pozici nejprodávanějšího vozu starého kontinentu, jej v ročních statistikách porazilo pouhých pět aut. Ford si neříkalo ani jedno, aktuální pokořitel ikonického Volkswagenu se ale jmenuje právě tak.

Už v březnu jsme se ptali, jestli VW Golf neztrácí půdu pod nohama a teď je jasné, že je ztratil. Podle dat společnosti JATO Dynamics bylo v dubnu v Evropě prodáno 46 795 Golfů, o něco více, 47 263 zákazníků, si ale našel Ford Fiesta. Velkou změnu v zákaznických preferencích to ale nutně nereflektuje - Golf trápí pomalý příchod faceliftovaného provedení k dealerům, Fiesta ale z opaku profituje a doprodává se za zvýhodněné ceny ve své předchozí generaci.

„To je důvod, proč postavení Fiesty před Golfem může být jen momentální výkyv,” říká automobilový analytik Felipe Munoz a dodává, že jakmile bude mít VW za sebou mezigenerační obměnu Golfu i z hlediska zásobení dealerů auty, pravděpodobně si znovu vezme „své” první místo. Přesto nyní bude pro Golf obhájení jeho pozic těžší, než po několik posledních dekád - vůz je výjimečně populární s dieselovými motory, které teď nejsou na koni. Lidé navíc stále více favorizují SUV před klasickými karosářskými verzemi a i vnitřní konkurence tohoto typu přímo u VW je pro Golf stále větší.

Tak uvidíme, jak se vše bude vyvíjet dál. Možná tahle automobilová Halleyova kometa znovu přiletí co nevidět...


Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 1 - VW Golf 2017 dalsi GTI 01Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 2 - VW Golf 2017 dalsi GTI 02Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 3 - VW Golf 2017 dalsi GTI 03Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 4 - VW Golf 2017 dalsi GTI 04Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 5 - VW Golf 2017 dalsi GTI 05Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 6 - VW Golf 2017 dalsi GTI 06Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 7 - VW Golf 2017 dalsi GTI 07Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 8 - VW Golf 2017 dalsi GTI 08Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 9 - VW Golf 2017 dalsi GTI 09Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 10 - VW Golf 2017 dalsi GTI 10Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 11 - VW Golf 2017 dalsi GTI 11Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě - 12 - VW Golf 2017 dalsi GTI 12
Faceliftovaný Golf (zde ve verzi GTI) je zase o něco atraktivnější nabídkou. VW má ale problém dostat na trh dostatečné množství aut, dostatečně rychle. I později ale jeho pozice může být oslabena následky Dieselgate a pokračujícím rozmachem SUV

Zdroj: Handelsblatt

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.