Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nevídané: VW Golf v tuto chvíli není nejprodávanějším autem v Evropě
3.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Něčeho se držte, jsme svědky události, kterou poslední generace zažily jen párkrát za život. A je možné, že ji znovu jen tak nezažijí.
Je to něco jako vidět na vlastní oči Halleyovu kometu, která se k zemi přiblíží jednou za tři čtvrtě století. Dobře, žertujeme, ale ne zase tak moc - píše se rok 2017 a VW Golf nebyl nejprodávanějším autem Evropy alespoň v rámci jednoho kalendářního měsíce naposledy v roce 2010. Halleyova kometa se zemi přiblížila naposledy v roce 1986 - to už není zase takový rozdíl.
Velký rozdíl je ale v tom, že zatímco ona slavná kometa bude znovu „poblíž” země v roce 2061, Golf o svou pozici jedničky přišel právě teď. Je to nevídaná věc, která se mu opravdu nestává - za celou dobu od chvíle, kdy se propracoval na pozici nejprodávanějšího vozu starého kontinentu, jej v ročních statistikách porazilo pouhých pět aut. Ford si neříkalo ani jedno, aktuální pokořitel ikonického Volkswagenu se ale jmenuje právě tak.
Už v březnu jsme se ptali, jestli VW Golf neztrácí půdu pod nohama a teď je jasné, že je ztratil. Podle dat společnosti JATO Dynamics bylo v dubnu v Evropě prodáno 46 795 Golfů, o něco více, 47 263 zákazníků, si ale našel Ford Fiesta. Velkou změnu v zákaznických preferencích to ale nutně nereflektuje - Golf trápí pomalý příchod faceliftovaného provedení k dealerům, Fiesta ale z opaku profituje a doprodává se za zvýhodněné ceny ve své předchozí generaci.
„To je důvod, proč postavení Fiesty před Golfem může být jen momentální výkyv,” říká automobilový analytik Felipe Munoz a dodává, že jakmile bude mít VW za sebou mezigenerační obměnu Golfu i z hlediska zásobení dealerů auty, pravděpodobně si znovu vezme „své” první místo. Přesto nyní bude pro Golf obhájení jeho pozic těžší, než po několik posledních dekád - vůz je výjimečně populární s dieselovými motory, které teď nejsou na koni. Lidé navíc stále více favorizují SUV před klasickými karosářskými verzemi a i vnitřní konkurence tohoto typu přímo u VW je pro Golf stále větší.
Tak uvidíme, jak se vše bude vyvíjet dál. Možná tahle automobilová Halleyova kometa znovu přiletí co nevidět...
Faceliftovaný Golf (zde ve verzi GTI) je zase o něco atraktivnější nabídkou. VW má ale problém dostat na trh dostatečné množství aut, dostatečně rychle. I později ale jeho pozice může být oslabena následky Dieselgate a pokračujícím rozmachem SUV
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva