Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 | Petr Miler
Má turbo, má pohon 4x4 a má jít o „to vytříbené evropské auto”, které právě sofistikovaností zastře jisté výkonové manko. Tady to ale nefunguje, protože nové AMG GT má také krutou nadváhu, před kterou neuteče už při první deceleraci.
Nemáme. Rádi. Těžká. Auta. Nevíme, jak výstižněji to říci, neboť jde o dnes bohužel opomíjený, ale jinak naprosto klíčový parametr vozu, který devastuje - anebo v případě lehkosti naopak vylepšuje - všechny jeho klíčové vlastnosti.
Chcete auto, které je rychlé i přes omezený výkon? Potřebujete lehký vůz. Chcete auto, které je úsporné, i když s ním nejezdíte jen 90 km/h na tempomat? Potřebujete lehký vůz. Chcete auto, které udrží na silnici normálně široké pneumatiky za přijatelnou cenu? Které nepotřebuje brzdy jako Želený Zekon? Které nepotřebuje každých pár tisíc km nové obutí či brzdové desky? Na to všechno a mnohé další potřebujete lehký vůz. Není to jediný parametr, který zmíněné ovlivňuje, je ale naprosto klíčový. Tím spíš nás fascinuje, jak moc na něj automobilky kašlou.
Po krátké „éře lehkosti” asi první v polovině minulé dekády, kdy byla najednou všechna nová auta od BMW M3 po Škodu Octavia lehčí než jejich předchozí generace, přišla éra hmotnostního brutalismu, kdy jakékoli číslo v kolonce „hmotnost” není považováno za problém. Najednou tu tak máme auta jako nové BMW M5 nebo Mercedes-AMG C63, která jsou kvůli hybridnímu pohonu najednou o mnoho set kil těžší než dřív a ještě se tváří jako spása efektivity. Není ale nutné vše svádět na hybridy, absurdně těžké je najednou třeba i čistě spalovací Mercedes-AMG GT 63, jehož hmotnost mu není snadné uvěřit ani tváří v tvář váze. Přes 2 tuny v použitelném stavu s řidiče a palubě bude vážit jako nic. Tohle v pořád relativně drobném sportovním kupé?
Někteří budou přes všechny fyzikální argumenty říkat, že to je jedno, že to umí moderní podvozky zastřít, brzdy odbrzdit a motory utáhnout. Na nízké efektivitě takového řešení to nic nezmění, ale budiž, subjektivně to není až takový problém. Ale pokud jde o komplexní dynamiku? Nové AMG GT 63 s 585 turbokoňmi na všech kolech v přímce pálí, ale podívejte se na jeho srovnání s Corvette Z06 na videu níže.
Je od kolegů z Edmunds, kteří je sprintu na 400 metrů přidali jednu zatáčku, jedno brzdění, a tady i jednu akceleraci na cestě zpět. A po prvotním fiasku je najednou všechno jinak, i když Z06 má s atmosférickým plněním motoru (třebaže se špičkovým výkonem o desítky koní vyšším) a pohonem jen zadních kol po startu zaděláno na prohru. A to ani nemluvíme o tom, že ji spousta lidí bude mít vedle vytříbeného Mercedesu za „americkej kýbl” postavený jen kolem vysokého výkonu. Přesto vítězí, v druhém klání dokonce i ve zrychlení. Proč? Protože hmotnost, Z06 je o dobrou čtvrttunu lehčí. A projeví se to hned, jak může, však uvidíte.
Jak už jsme zmínili dříve, nový Mercedes-AMG GT není Gran Turismo, je to Grand Tank, hmotnost vozu je skutečně absurdní. Foto: Mercedes-Benz
A ve srovnání s Corvette Z06 se to projeví hned, jakmile dojde na cokoli jiného než akceleraci v přímce. Foto: Chevrolet
Zdroj: Edmunds Cars@Youtube
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
před 10 hodinami - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera - Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
včera - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
včera - Porsche chystá čistku v nejvyšším vedení firmy, téměř na hodinu mají letět všichni, kteří horovali za elektrické orgie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva