Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na mentolově zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
7.8.2023 | Petr Miler
Žádná fólie, skutečně kompletně přelakovat si nechal jeden z německých sběratelů Ferrari vůz, který proslul tím, že jej automobilka v jiné než klasické červené nevyrobila. Konzervativce to psychicky deptá, i když volba odstínu má jisté historické opodstatnění.
Ferrari F40 je jednou z největších automobilových legend všech dob. Je to v prvé řadě výjimečný vůz s kořeny ve snahách Ferrari zúčastnit se rallyové skupiny B, své k jeho ikoničnosti ale řekl i jistý neurvalý přístup Italů k jeho prodeji. Automobilka - tehdy ještě alespoň částečně řízená Enzem Ferrarim - ho kupcům nabídla v jakékoli barvě, pokud to bude červená, jiný lak prostě k dispozici nebyl. A byť sběratelům slíbila, že půjde o limitovanou edici, výrobu nakonec „zapomněla” zastavit, takže nakonec poslala do světa 1 311 aut. Protože, hm, pecunia non olet?
To bylo skutečně hodně výjimečných vozů na přelom 80. a 90. let, takže nakonec není divu, že jeho ceny nejprve vylétly do stratosféry, poté ale spíše prolétly podlahou. Je z dnešního pohledu neuvěřitelné, že F40 šlo ještě před nějakými 20 roky koupit za ceny okolo 225 000 USD, protože jich na trhu bylo prostě moc a ikonický status vozu stále chyběl. I po započtení inflace či zohlednění odlišných směnných kursů té doby se pořád bavíme o ekvivalentu asi 8,5 milionu dnešních korun. Kdo tehdy koupil, neprohloupil - pod 55 milionů Kč dnes nekoupíte ani hodně jeté F40, na hezké kousky to chce spíše 70 milionů, na výjimečné exempláře klidně přes 100 „mega”.
Výjimečný se v tomto případě obvykle rovná co nejvíce originální a nejetý, tak to je, to sběratelé ocení nejvíc. Není tedy divu, že většina majitelů ef-čtyřicítky jednak nepoužívá, jednak je udržuje v maximálně původní kondici. To pochopitelně znamená i zachování onoho červeného laku, neboť ten na první pohled říká, jak moc originální auto je. Německý sběratel, který na internetu vystupuje pod přezdívkou Schaltkulisse (asi není třeba překládat, šaltpáka nebo šaltrpáka se říká i u nás a kulisa je kulisa), na to ale nebral zřetel a svou F40 přelakoval - skutečně přelakoval - do naprosto nepřehlédnutelně jiné barvy.
Místo červené je tak jeho vůz mentolově zelený a nemáme pocit, že by mu to bůhvíjak slušelo. Je to ale unikát a volba barvy není jen provokace - jde o odstín Verde Pallido, který vůz dostal začátkem letošního roku jako vzpomínku na Ferrari 250 GTO postavené pro Stirlinga Mosse, jenž závodil v roce 1962 v Le Mans. Pro tradicionalisty je to přesto zločin, pro ty ale bude zločinem i použití jiných čepiček ventilků pneumatik... Jak moc se výsledek zamlouvá vám, posuďte sami, v každém případě je to světový unikát. A ocenit je třeba, že majitel s autem pravidelně jezdí, není to žádná královna garáží.




Všechny F40 sjely z výrobní linky v tomto provedení, auto na záběrech níže je nyní světle zelené. A je to skutečně lak, ne fólie. Foto: Ferrari
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 6 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 7 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 9 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 10 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva