Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejvýkonnější elektrické Audi si to rozdalo s nejsilnější spalovací motorkou ze své stáje, nemělo to dělat
23.9.2024 | Petr Prokopec
Když má nějaké auto 925 koní na všech čtyřech kolech, a je tedy nejsilnějším produkčním vozem značky historie, nemělo by mu ve sprintu stačit jen tak něco. Jenže co když je soupeř o 2,2 tuny lehčí?
Pokud dosud docházelo na souboj automobilu a motocyklu ve zrychlení v přímce, byl to obvykle ten druhý z obou strojů, který se mohl těšit z výhry. S jednou stopou totiž sice je spojena horší trakce, ovšem na druhou stranu lze počítat také s nižší hmotností. Ta pak v kombinaci s bateriovým pohonem může být vskutku enormní, což by nůžky mezi oběma typy dopravních prostředků mohlo rozevřít ještě víc. Nesmíme však zapomenout na to, že elektromobily mají velmi vysoké výkony, se kterými umí velmi efektivně zacházet.
I proto jsme byli zvědavi, jak dopadne souboj Audi e-tron GT RS a Ducati Panigale V4S, který zorganizoval Mat Watson z Carwow. Nikoli jen proto, že se tu vlastně perou koncernoví sourozenci, neboť Ferdinand Piëch byl velkým milovníkem motocyklů a velmi litoval toho, že promeškal možnost koupit v roce 1984 Ducati přímo od italské vlády. Nakonec si však splnil svůj sen až o 36 let později, přičemž akcie výrobce motorek drží Lamborghini, které pak pro změnu spadá pod Audi.
Model Panigale V4S není tím nejvýkonnějším, co lze u Ducati pořídit, verze V4R je nicméně spíše homologačním speciálem závodních motorek MotoGP než strojem na běžné silnice. Do vínku pak dostal 216 koní, které si musí poradit se suchou hmotností 187 kg. K tomu je pak sice třeba připočíst veškeré náplně, stejně jako váhu samotného jezdce, stále však lze počítat s lepším poměrem, než je tomu u elektromobilu. Ten sice disponuje 925 koňmi, ovšem ty páruje s šílenými 2 395 kily.
Taková je tedy teorie, co praxe? V tomto ohledu je třeba přiznat, že elektromobily mají díky sofistikovaným systémům velmi snadnou práci s odpichem z místa. Oproti tomu musí pilot motorky vyvinout daleko víc námahy, aby zvládnul veškerý výkon přenést pouze na jedno kolo a nerozcupoval tím pneumatiku na kusy. To se však nakonec povedlo, pročež cílovou pásku proťal o desetinu rychleji (9,9 s versus 10,0 s), ovšem při koncové rychlosti okolo 300 km/h.
Pro elektromobil jeho rozlet skončil při obligátní dvěstěpadesátce, kdy zasahuje omezovač. Byť je dost možné, že díky přítomnosti techniků mohl elektromobil pokračovat dále. Jenže na úkor svého dojezdu, při daném tempu by totiž jeho baterie nestačily ani na 100 km. Vlastně tak znovu jen potvrdil, že pokud u bateriového pohonu můžeme čekat nějakou dominanci, děje se tak jen během během pár metrů ujetých v přímém směru. A ani to občas neklapne.
Audi RS E-tron GT performance je sice tím nejvýkonnějším a nejrychlejším autem s logem čtyř kruhů, jenže jeho hmotnost je šílená. A ta jej nakonec i v klání s Ducati dožene, podívejte se na to sami níže. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
před 8 hodinami - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před hodinou - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 2 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
před 4 hodinami - Faceliftovaná Tesla Model Y se poprvé ukázala na reálných fotkách. A nevypadá dobře, i když zkazit moc nebylo co
před 5 hodinami - Své auto roku 2025 už si zvolili i Američané, také v jejich případě lze mluvit o frašce a absurditě
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 13:42 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 07:41 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.14. 22:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam