Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč
18.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Evropští zákazníci zaplatí za Lotus Evora 400 mezi 2,5 a 3 miliony korun a svá auta budou dostávat od srpna. Američan zaplatí 2,11 mil., Číňan 5,11 milionu.
V únoru představený Lotus Evora 400 je podle hethelské automobilky velkým faceliftem. Spousta ostatních, větších automobilek by však změny, které oproti Evoře S proběhly, za úplně novou generaci. Hledejme za tím nejspíš marketing, nicméně faktem je, že na Evoře skoro nezůstal kámen na kameni - téměř dvě třetiny všech komponentů je nových nebo upravených.
Klíčový je motor, který je oproti tomu ve verzi S citelně silnější - má 406 koní a 410 Nm. Odpovídajícím způsobem se vylepšily jízdní parametry - na stovce je Evora 400 za 4,2 vteřiny a maximálka činí 300 km/h. Základem je však stejná jednotka, 3,5litrová V6 od Toyoty. Změny se dostalo také podvozku a novinka je o 22 kg lehčí, takže firemní okruh v Hethelu zvládne za 1 min 32 s, srovnatelně s Lotusem Exige S.
Tohle všechno ale už nějaký ten pátek víme. Co se dozvídáme čerstvě, je, kolik peněz si bude Lotus za novinku účtovat. Britská cena byla stanovena na 72 tisíc liber, tedy 2,66 milionu korun, německá na 96 tisíc Eur, tedy asi 2,58 milionu korun - a právě od ní se bude odvíjet částka, za kterou zaplatí zájemce z České republiky. Také byla stanovena cena čínská a japonská; v Číně za Evoru zájemci zaplatí 1,32 milionu jüanů, tedy 5,11 milionů korun, a v Japonsku přijde tato novinka na 13,2 milionu jenů, tedy 2,58 milionu korun.
Kdy se dostane tohle auto do Orientu, není zatím známo, ale pro nás je podstatnější start v Evropě. K prvním zákazníkům by se tento stroj měl dostávat v srpnu tohoto roku. Pokud má zájem Američan, bude si muset počkat do prosince, ale zase zaplatí nejméně - 89 900 dolarů, tedy asi 2,11 milionu korun.
Faceliftovaný Lotus Evora je o kousek větší a vypadá agresivněji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva