Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč

Evropští zákazníci zaplatí za Lotus Evora 400 mezi 2,5 a 3 miliony korun a svá auta budou dostávat od srpna. Američan zaplatí 2,11 mil., Číňan 5,11 milionu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč

18.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Evropští zákazníci zaplatí za Lotus Evora 400 mezi 2,5 a 3 miliony korun a svá auta budou dostávat od srpna. Američan zaplatí 2,11 mil., Číňan 5,11 milionu.

V únoru představený Lotus Evora 400 je podle hethelské automobilky velkým faceliftem. Spousta ostatních, větších automobilek by však změny, které oproti Evoře S proběhly, za úplně novou generaci. Hledejme za tím nejspíš marketing, nicméně faktem je, že na Evoře skoro nezůstal kámen na kameni - téměř dvě třetiny všech komponentů je nových nebo upravených.

Klíčový je motor, který je oproti tomu ve verzi S citelně silnější - má 406 koní a 410 Nm. Odpovídajícím způsobem se vylepšily jízdní parametry - na stovce je Evora 400 za 4,2 vteřiny a maximálka činí 300 km/h. Základem je však stejná jednotka, 3,5litrová V6 od Toyoty. Změny se dostalo také podvozku a novinka je o 22 kg lehčí, takže firemní okruh v Hethelu zvládne za 1 min 32 s, srovnatelně s Lotusem Exige S.

Tohle všechno ale už nějaký ten pátek víme. Co se dozvídáme čerstvě, je, kolik peněz si bude Lotus za novinku účtovat. Britská cena byla stanovena na 72 tisíc liber, tedy 2,66 milionu korun, německá na 96 tisíc Eur, tedy asi 2,58 milionu korun - a právě od ní se bude odvíjet částka, za kterou zaplatí zájemce z České republiky. Také byla stanovena cena čínská a japonská; v Číně za Evoru zájemci zaplatí 1,32 milionu jüanů, tedy 5,11 milionů korun, a v Japonsku přijde tato novinka na 13,2 milionu jenů, tedy 2,58 milionu korun.

Kdy se dostane tohle auto do Orientu, není zatím známo, ale pro nás je podstatnější start v Evropě. K prvním zákazníkům by se tento stroj měl dostávat v srpnu tohoto roku. Pokud má zájem Američan, bude si muset počkat do prosince, ale zase zaplatí nejméně - 89 900 dolarů, tedy asi 2,11 milionu korun.


Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 1 - Lotus Evora 400 prvni sada 01Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 2 - Lotus Evora 400 prvni sada 02Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 3 - Lotus Evora 400 prvni sada 03Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 4 - Lotus Evora 400 prvni sada 04Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 5 - Lotus Evora 400 prvni sada 05Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 6 - Lotus Evora 400 prvni sada 06Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 7 - Lotus Evora 400 prvni sada 07Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 8 - Lotus Evora 400 prvni sada 08Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 9 - Lotus Evora 400 prvni sada 09Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 10 - Lotus Evora 400 prvni sada 10Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 11 - Lotus Evora 400 prvni sada 11Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 12 - Lotus Evora 400 prvni sada 12Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 13 - Lotus Evora 400 prvni sada 13Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 14 - Lotus Evora 400 prvni sada 14Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč - 15 - Lotus Evora 400 prvni sada 15
Faceliftovaný Lotus Evora je o kousek větší a vypadá agresivněji

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.