Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari pro vyvolené, které vrací do hry vyklápěcí světla a má nejsilnější motor v historii, se ukázalo v provozu
8.3.2022 | Petr Miler
Zní jako žert, že by se v roce 2022 mohl dostat na trh vůz s moderním připodobněním vyklápěcích světel a s motorem točícím 9 500 otáček za minutu. Jenže to není žert. Limitované Ferrari za 51 milionů nabízí obojí a teď se poprvé ukázalo v provozu.
Včera jsme vám přiblížili zvuk a dynamiku Ferrari 296 GTB, které jsme označili za nejnovější sporťák značky. Je to tak, ovšem budeme-li se držet jen sériově vyráběných modelů. Pakliže sklouzneme k striktně limitovaným specialitám pro hrstku vyvolených, dorazil v mezičase ještě jeden sportovní model.
Je to auto, ze kterého vám na rozdíl od 296 GTB jen a pouze spadne čelist, neboť nesahá k žádným kompromisům. Jedná se o typ SP3 Daytona, poslední novinku z řady Icona a byť její design nemusí být po chuti každému, technika prostě ano. Nedokážeme si představit nadšeného automobilistu, kterého by nedostávala do mrákot představa nejsilnějšího samostatného silničního motoru historie Ferrari, který bez přeplňování doluje z dvanáctiválce o objemu 6,5 litru uloženého před zadní nápravou 840 koní. A točí při tom až 9 500 ot./min.
Není to navíc jediný výjimečný aspekt, řada nových vychytávek se postarala o to, že jde o aerodynamicky nejefektivnější silniční vůz značky, který byl navíc i značně odlehčen. Konkrétní hmotnost neznáme, dynamiku ano - zrychlení z 0 na 200 km/h za 7,4 sekundy řadí vůz mezi absolutní smetánku, i když použitou technikou vůbec nejde s dobou. Do minulosti ostatně hledí i řešením předních světel - ta si tak trochu hrají na vyklápěcí, což bylo řešení, které zejména v 80. a 90. letech minulého století definovalo dobové supersporty.
To všechno jsme si ale už řekli, nově vám můžeme ukázat video, na kterém se SP3 poprvé ukazuje v akci v běžném provozu. A i když vůz „zdobí” lehké maskování, je to stroj, který i tak dalece vystupuje z řady, a to nejen svým vzhledem, ale i zvukem. Podívejte se na to sami, my pro dnešek dodáme už jen tolik, že Ferrari s SP3 Daytona neřeklo na tomto poli poslední slovo. Chystá další speciální modely navazující na legendy minulosti, které mají opět dostat motory V12 bez přeplňování, neboť právě ty Ferrari historicky definují nejvíce.
Ferrari SP3 Daytona je fascinující stroj, hlavně pak po technické stránce. Níže jej můžete vidět poprvé v akci v běžném provozu. Foto: Ferrari
Zdroj: Varryx@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva