Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové

Tohle auto je na původně lidový sporťák Fordu až absurdně drahé, až ho ale uvidíte a uslyšíte v akci na nejnáročnějším okruhu světe, odpustíte mu nejen vysokou cenovku. Právě Nordschleife chce zdolat v rekordním čase.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové

5.6.2024 | Petr Prokopec

Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové

/

Foto: Ford

Tohle auto je na původně lidový sporťák Fordu až absurdně drahé, až ho ale uvidíte a uslyšíte v akci na nejnáročnějším okruhu světe, odpustíte mu nejen vysokou cenovku. Právě Nordschleife chce zdolat v rekordním čase.

Za 7,4 milionu korun si toho můžete koupit opravdu hodně. Taková suma vám postačí na byt v Praze, mimo tuto metropoli pak klidně i na menší statek. Stejně tak se díky ní můžete stát majitelem Porsche 911 GT3 RS s řadou příplatků. Nebo dokonce dvou Tesel Model S Plaid, jednoho Modelu 3 Performance, a ještě vám zbyde na několik „tankování“ u veřejných dobíjecích stanic. Vaše možnosti jsou tedy značné, ovšem jen do chvíle, než zamíříte k Fordu, neboť u modrého oválu se jedná o startovní čáru nejrychlejšího Mustangu historie.

Varianta GTD byla představena již loni, zatím však nezamířila k žádnému ze zájemců, ti si budou muset projít podobně trapným výběrovým procesem, s jakým byl spojen Ford GT. I když se ale jedná o ať potupný proces, komplikace zjevně budou stát za to. Automobilka totiž cílí na jeden z nejlepších časů, jakých kdy produkční auta dosáhly na Nordschleife. GTD se jistě nevyrovná Mercedesu-AMG One, který s časem 6 minut a 35 sekund drží rekord silničních aut, pod 7 minut se ale dostat chce.

Ford tedy neponechává nic náhodě a s prototypy vyrazil do pohoří Eifel, aby auto pro tento účel naladil co možná nejlépe. Klíčové jsou hlavně adaptivní tlumiče Multimatic ASV, které zajistí, aby byl vůz dostatečně tvrdý na okruzích, ovšem zároveň také alespoň trochu komfortní na veřejných silnicích. Protože se navíc jedná o zavěšení typu push-rod, Ford využil příležitosti a místo zadních sedadel instaloval okno, skrze které si můžete práci tlumičů užívat i při jízdě.

Kromě toho Mustang GTD dostane také systém DRS podobný tomu, jaký užívají monoposty Formule 1 nebo právě zmíněný Mercedes-AMG. A opomenout nesmíme ani 5,2litrový přeplňovaný osmiválec, který na Ringu pěje tak drsné árie, že začnete zvažovat prodej ledviny, abyste si toto provedení mohli dovolit. V tomto ohledu vás ale musíme zklamat, žádosti pro roky 2025 a 2026 již byly uzavřené. Nyní bude muset vedení značky odmítnout většinu z 7 500 zájemců.

Kolik kusů více než 800koňového placatého kupé ovšem nakonec vznikne, Ford zatím neupřesnil. Nebylo by však překvapivé, kdyby výroba byla omezena na 500 aut ročně jako u GT. Pokud pak navíc novinka bude plně následovat svého šestiválcového příbuzného, mohou majitelé počítat nejen s klauzulí zakazující přeprodej po dva roky od nabytí, ale také se slušným zhodnocením svých někdejších investic. GT se totiž dnes často prodává za dvojnásobek své původní ceny.


Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové - 1 - Ford Mustang GTD 2023 prvni sada 01Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové - 2 - Ford Mustang GTD 2023 prvni sada 02Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové - 3 - Ford Mustang GTD 2023 prvni sada 03Nejdrsnější Ford Mustang historie se předvedl na okruhu, brutální 800koňová placka zní jako bombardér z druhé světové - 4 - Ford Mustang GTD 2023 prvni sada 29
Mustang GTD se zatím ukázal jen zvenčí, již to však spolu s některými informacemi stačilo k tomu, aby zájemci zavalili modrý ovál žádostmi o koupi. Po zhlédnutí níže přiloženého videa pak jistě zájem ještě naroste, aplikační proces však již byl uzavřen. Foto: Ford

Zdroj: CarSpyMedia@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše