Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejbrutálnějšího svalovce z USA odhalil únik, toto je Dodge Challenger SRT Demon
10.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Takto velký nasávací otvor na kapotě na jiném sériovém autě nenajdete. Nejen ten ale řadí Demon ke špičce amerických sporťáků.
Doplněno 12:00: Vypadá to, že spekulace o výkonu vozu pohybující se kdekoli mezi 750 a více jak 1 000 koní byly pravdivější, než se zdálo. Vůz má podle údajně uniklých specifikací nabízet celkem tři jízdní režimy, ve kterých bude motor dodávat následující výkony.
Power Mode 1: 757 hp
Power Mode 2: 815 hp
Power Mode 3: 1 023 hp
Pro aktivaci „Power Mode 3” pak bude nezbytné natankovat alespoň 100oktanový závodní benzin, zvláštní řídící jednotku za příplatek okolo 75 tisíc Kč a aktivovaný mód pro závody ve sprintu, který dovolí motoru použít vyšší otáčky. Spatřit na vlastní oči to můžete níže. Pokud tohle bude pravda, půjde o skutečného démona na kolech...
Jednou z nejočekávanějších novinek letošního newyorského autosalonu, tedy motor show, která odstartuje již tento týden, je Dodge Challenger SRT Demon. Americká automobilka nám z něj ukázala již poměrně hodně, ostatně nejde o zcela nový vůz, ale „jen“ novou verzi již prodávaného muscle caru. Na druhou stranu však půjde o naprostý vrchol nabídky, který by se klidně mohl postavit i na vrchol potravinového řetězce při srovnávání s ostatními značkami.
Základem pro toto tvrzení by mohl být klidně i jeden jediný prvek, a sice nasávací otvor zdobící přední kapotu. Jde o největší sání, jaké se kdy na produkčním voze objevilo. Zatím sice není jisté, s jakou pohonnou jednotkou bude spojeno, nicméně pokud sázíte minimálně na 6,2litrový osmiválec HEMI z Hellcatu, nebudete daleko od pravdy.
Ve srovnání s dosavadní vrcholnou verzí, která se 716 koňmi a 881 Nm zvládá stovku za 3,6 sekundy a zvládá pokořit magickou třístovku, bude Demon daleko silnější. Hovoří se o různých cifrách, většina nám ale přijde příliš nízká nebo až přehnaně vysoká. Ať už ale bude skutečný výkon jakýkoli, měl by si odkroutit své s cílem dosáhnout co nejlepší akcelerace na stovku a čtvrtmíli. V prvním případě s hovoří o čase pod tři sekundy na stovku, čemuž má krom výkonu pomoci i nižší hmotnost a speciální obutí. Hmotnost vlivem oholeného interiéru (bude tu standardně jen sedadlo řidiče, to spolujezdcovo jen na přání) klesne oproti Hellcatu o zhruba 100 kilogramů, přilnavost naroste na dvojnásobek díky silničním semislickům nasazeným na 18palcových kolech.
Speciálně pro tuto variantu byl také naladěn podvozek, převodovka, launch control a dorazil i nový výfuk. Běžně motor spaluje běžný americký 91oktanový benzin, zároveň však zvládá jet i 100- a víceoktanový. K přepnutí režimu přitom slouží tlačítko na palubní desce. Více se dozvíme velice brzy, možná už v řádu hodin...
Nový uniknuvší snímek odhalil Dodge Challenger SRT Demon naplno...
...z údajně též uniklých specifikací se pak tají dech
Ani předchozí fotky ovšem nebyly upejpavé
A k vozu dostanete i speciální příslušenství
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva