Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nedoufejte, dodýchala. S Lancií je definitivně amen, své roky dožije v Itálii
7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dříve naznačené se stalo skutečností. Fiat už nemá s Lancií žádné velké plány - teď se zaměří na Ypsilonu v Itálii, s koncem jeho výroby vyklidí pole zcela.
Bývaly doby, kdy Lancia byla opravdu slavnou automobilkou. A zároveň i velkým inovátorem, neboť kupříkladu Theta z roku 1913 byla prvním vozem na světě, který již v rámci standardní výbavy nabízel kompletní systém palubní elektroniky. V padesátých letech minulého století pak značka představila (opět jako první) plně produkční vidlicový šestiválec, po němž následoval i motor V4. Zapomínat bychom ovšem neměli ani na úspěchy ve světové rallye, které dominoval Stratos i Delta HF Integrale.
Těmto dnům je ale definitivně konec. Už dříve více než naznačené včera zpečetil šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne, který ve svých nových plánech pro značky koncernu FCA už Lancii ani nezmínil. Jeho nohsledi pak už jen dodali, že někdejší symbol italského Luxusu bude opravdu ještě pár let prodávat své modely na italském trhu, jakmile ovšem s rokem 2018 přijde ukončení výroby hatchbacku Ypsilon (založeného na Fiatu 500), bude k ledu uložena i samotná automobilka. Je samozřejmě možné, že přijít může nějaký zvrat - s tím ale již nikdo nepočítá.
Pro zapřísáhlé fanoušky se nyní dozajista jedná o smutnou zprávu, my však toto směřování bereme jako logické. Prodeje automobilky totiž byly mizivé, za což může především její nabídka. O originál jste v ní sotva zavadili, místo toho se jednalo o překarosované modely ostatních značek spadajících pod koncern Fiat. Kromě pětistovky se tak jednalo třeba o Chrysler 200, který se (ne)prodával jako Lancia Flavia.
Nezbývá tedy nic jiného, než se s automobilkou definitivně rozloučit. Pokud přitom hledáte světlé italské zítřky, zkuste znovu zapátrat v našem článku o dalších značkách koncernu Fiat. Takovou Alfu Romeo chce totiž Marchionne držet na živu zuby nehty, jistou budoucnost Ferrari či Maserati pak ani nemusíme komentovat.



Lancia Ypsilon je definitivní labutí písní značky. Po ukončení výroby tohoto modelu se zavřou i brány automobilky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Číňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před hodinouVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 2 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 4 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 5 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 12:59 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle