Naftová Audi S6 a S7 nebudou, písmeno S zůstane vyhrazeno benzínu

Těšili jste se na „eSková” Audi s motory TDI pod kapotou? Pak vás musíme zklamat. Automobilka tyto spekulace vyvrátila, i když silnější motory 3,0 TDI skutečně chystá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Naftová Audi S6 a S7 nebudou, písmeno S zůstane vyhrazeno benzínu

18.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Naftová Audi S6 a S7 nebudou, písmeno S zůstane vyhrazeno benzínu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Těšili jste se na „eSková” Audi s motory TDI pod kapotou? Pak vás musíme zklamat. Automobilka tyto spekulace vyvrátila, i když silnější motory 3,0 TDI skutečně chystá.

Včera jsme vám přinesli informaci zámořského magazínu Car and Driver, podle níž se nová Audi S6 a S7 měla dočkat dieselových verzí. Ačkoli jsme nad tím jen nehnutě pokrčili rameny, neboť většina „audin” s písmenem S v označení modelu reprezentuje spíše silné cestovní než vyloženě sportovní verze, vzbudila tato zpráva poměrně velký rozruch. A pokud patříte mezi ty, které spíše vyděsila, má pro vás tento příběh dobré pokračování - naftových motorů se pod kapotami S6 ani S7 nedočkáme.

Tato spekulace byla vyvrácena přímo Audi, podle nějž zůstane písmeno S pouze silným benzinovým provedením. Oba modely se sice dočkají silnějších dieselů, které budou s to konkurovat vozům jako je BMW 535d, ponechají si ale označení A6 resp. A7. Naftovým fandům tak nadále nezbude, než si na svůj vůz přilepit část označení ze skutečných verzi S nebo RS.

Aby toho nebylo málo, víme i to, že nové diesely budou opravdu nové, současný 3,0 TDI se totiž nachází již na hranici svých možností. Potvrzení se tak dočkalo i naše očekávání, že pokud A6 nebo A7 dostanou naftový motor s výkonem vysoce přesahujícím limity toho současného, bude muset jít o zcela nový agregát.

A co můžeme očekávat pod kapotou opravdových S6 a S7? Podle dostupných zpráv by mělo jít též o nový motor 4,0 V8 s přeplňováním turbodmychadlem, který nahradí současný pětilitrový desetiválec. Pokud se tak skutečně stane, nelze hovořit o překvapení, downsizing je dnes „in” na všech frontách, silné limuzíny nevyjímaje.


Naftová Audi S6 a S7 nebudou, písmeno S zůstane vyhrazeno benzínu - 1 - Audi A6 2011 nove 08Naftová Audi S6 a S7 nebudou, písmeno S zůstane vyhrazeno benzínu - 2 - Audi A6 2011 nove 10Naftová Audi S6 a S7 nebudou, písmeno S zůstane vyhrazeno benzínu - 3 - Audi A6 2011 nove 11Naftová Audi S6 a S7 nebudou, písmeno S zůstane vyhrazeno benzínu - 4 - Audi A6 2011 nove 12Naftová Audi S6 a S7 nebudou, písmeno S zůstane vyhrazeno benzínu - 5 - Audi A6 2011 nove 09Naftová Audi S6 a S7 nebudou, písmeno S zůstane vyhrazeno benzínu - 6 - Audi A6 2011 nove 49
Současné Audi A6 a jeho motor 3,0 TDI

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.