Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
11.2.2025 | Petr Prokopec
Replikám obecně moc nefandíme, skutečný švédský hypersport je ale pro normálního smrtelníka něčím tak nedosažitelným, že tohle od nás má palec nahoru. Zvlášť když ve srovnání s originálem přišel na drobné.
Vlastnit sbírku supersportů není v dnešní době nic nemožného, dokonce i když jde o ty nejdražší exoty, jaké jde koupit. Jen kvůli jejich pořízení nesmíte za jejich oficiálními výrobci. A vlastně byste se jimi neměli až tak moc chlubit, jinak také místo obdivu můžete sklidit posměch. I když záležet bude na tom, komu své klenoty ukážete. Zatímco někdo nad replikami ohrnuje nos, jako kdyby šlo o podobné „fejky“, na jaké lze narazit na vietnamských tržnicích, pro jiné důkaz, že i šikovný kutil dokáže ve své garáži stvořit něco úctyhodného.
V tomto ohledu asi nejdále zachází Vietnamec Vu Van Nam a jeho parta. Tito nadšenci totiž v posledních letech prosluli jako výrobci replik těch nejúžasnějších aut světa, která by minimálně z dálky nedokázali od pravých rozeznat ani jejich tvůrci. Ostatně se jen podívejte na některé z jejich předchozích kreací, ať již jde o Bugatti Chiron, Ferrari LaFerrari či Pagani Huayra. Nově pak stojí za zrodem Koenigseggu Jesko, přičemž právě na švédské stíhačce zabrala celý rok. I proto, že stavba probíhala prakticky na koleni a při patřičně velké dílně si tak podobnou repliku může doma postavit skoro každý.
Tím ani v nejmenším nehodláme tvrdit, že by šlo o cokoli jednoduchého. Zvlášť když Van Nam měl k dispozici pouze fotografie výsledného vozu a tytéž parametry, kterými Koenigsegg zásobuje zákazníky či odbornou a laickou veřejnost. Rozhodně se však nedostal k detailním technickým nákresům, stejně jako mu Švédové neposlali seznam všech potřebných komponentů spolu s adresami dodavatelů. Ostatně v takovém případě by se stavba prodražila, zatímco v tomto případě lze mluvit víceméně o stejné částce, jakou v bazaru zaplatíte za ojetou Škodu Octavia třetí generace - vedle stamilionových cen skutečných Koenigseggů jsou to drobné.
Replika totiž využívá laminátovou karoserii a rám svařený z běžných ocelových profilů. Pohonnou jednotku pak Vietnamci vypreparovali ze staré Toyoty Corona, načež tu máme atmosférickou jedna-osmu, která jen stěží produkuje stejných 1 622 koní, za jaké je zodpovědný přeplňovaný pětilitrový osmiválec originálu spalující bioetanol. Dokud však nenastartujete, nikdo to nepozná. A třeba na takovém poli nabízí replika více zábavy, neboť skutečné Jesko byste na takové místo vzali jen stěží. I proto jsme zvědavi, s čím se Vietnamci vytasí příště.



Švédskou stíhačku můžete mít doma za pakatel, jen musíte mít velkou dílnu a dost času na stavbu repliky. S tou si pak ve finále můžete užít i více zábavy než s originálem, podívejte se na jednu takovou níže. Foto: Koenigsegg
Zdroj: NHET TV@YouTube
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před hodinouŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Miliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 7 minutamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před hodinouPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 3 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321