Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Na souboj nejošklivějších BMW dneška ve sprintu se nedá dívat, aspoň ho ale vyhraje „to správnější”
23.4.2023 | Petr Miler
A nejsou jen mimořádně ošklivá, tedy alespoň podle nás, jsou také mimořádně otylá. Přesto je to nakonec relativní lehkost a relativní jednoduchost konstrukce, která v tomto klání vyhraje.
Je těžké udělat si na současné BMW jasný názor. Na jednu stranu je to značka, která ještě úplně neztratila smysl pro realitu a odmítá vsadit vše na málokým skutečně chtěná elektrická auta. A pravidelně nás zásobuje pořád atraktivními modely, jako jsou třeba současná M3 nebo nedávná M5 CS, popř. klidně i obyčejnější typy a la M340d. Na tu druhou je to ale automobilka, která už si neláme hlavu s hmotností a v případě designu za každou cenu záměrně provokuje.
Oba tyto aspekty se projevují v klání modelů M2 a XM, které můžete zhlédnout níže. Postavil je proti sobě kdo jiný než Mat Watson z Carwow a sám se neostýchá říci, že nejde zrovna o krasavce. Druhé jmenované auto jsme už dříve označili za to, na které se dá dívat jen tehdy, když si ho pořídíte celé v černé, v případě M2 přišla slova o tom, že je ošklivé a nepochopitelně těžké. A ani v jednom případě jsme nepřeháněli.
Jasně, na design si udělejte názor sami, budeme se ale hodně divit každému, komu při pohledu na tahle dvě auta nebude cukat obočí. Zejména XM je vzhledově opravdu mimořádně bizarní a technické parametry též neohromí. Je to sice nejsilnější silniční BMW historie, když za pomoci motoru 4,4 V8 s elektrickou podporou dává až 635 koní všem kolům. Ale s hmotností 2 710 kg? M2 na tom není o mnoho lépe - motor 3,0 R6 s 460 koňmi na zadních kolech (převodovky jsou zde automatické, M2 může mít i manuál) tedy prochází bez připomínek, ale hmotnost 1 735 kg? V relativně malém kupé v zásadě pro dva dospělé?
Všechna vzájemná klání si pusťte sami, klíčový sprint z místa na 400 metrů je ale nakonec uspokojivý. I když je XM nejsilnějším BMW v historii, prohraje, protože ony skoro 3 tuny jsou prostě moc. Také 1 735 kg v M2 je moc, ale je to pořád o tunu méně. Svérázné časy panují v Mnichově, pořád se ovšem dají vnímat se zalíbením, pokud zavřete oči...
BMW XM je opravdu ošklivé a opravdu těžké. Foto: BMW
BMW M2 je ale přece jen méně ošklivé a méně těžké. Ve sprintu s XM vyhrálo. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
před 5 hodinami - Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
včera - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
5.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nová Maserati jsou takový propadák, ze se je dealeři marně pokouší prodat i se slevami přes 2 miliony Kč
před 4 hodinami - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
před 5 hodinami - Levné „americké Ferrari” mohou mít Britové na rozdíl od nás s plným výkonem. Připlatí si, pořád ale nedají víc než za otylý Mercedes
před 7 hodinami - VW začal na svém webu zveřejňovat informace o reálném dojezdu elektrických aut, asi to neměl dělat
před 8 hodinami - Prodeje nejzajímavějších Toyot a BMW loni zachránily verze s manuálním řazením, tolik k údajnému nezájmu o něj
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.07. 16:29 - řidičBOB
- Ford obecně 01.07. 13:46 - Vrooom
- Další zajímavá autovidea 01.07. 13:40 - Vrooom
- Crossover pro ženu 01.07. 12:38 - H357
- Tucson vs Octavia 01.07. 10:19 - Tp13
- Rychlodotazy 01.07. 09:24 - Předseda
- rodinné auto do 300 000 01.06. 17:11 - maartin
- Policejní kontroly a měření 01.06. 16:20 - řidičBOB