Na souboj nejošklivějších BMW dneška ve sprintu se nedá dívat, aspoň ho ale vyhraje „to správnější”

A nejsou jen mimořádně ošklivá, tedy alespoň podle nás, jsou také mimořádně otylá. Přesto je to nakonec relativní lehkost a relativní jednoduchost konstrukce, která v tomto klání vyhraje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Na souboj nejošklivějších BMW dneška ve sprintu se nedá dívat, aspoň ho ale vyhraje „to správnější”

23.4.2023 | Petr Miler

Na souboj nejošklivějších BMW dneška ve sprintu se nedá dívat, aspoň ho ale vyhraje „to správnější”

/

Foto: BMW

A nejsou jen mimořádně ošklivá, tedy alespoň podle nás, jsou také mimořádně otylá. Přesto je to nakonec relativní lehkost a relativní jednoduchost konstrukce, která v tomto klání vyhraje.

Je těžké udělat si na současné BMW jasný názor. Na jednu stranu je to značka, která ještě úplně neztratila smysl pro realitu a odmítá vsadit vše na málokým skutečně chtěná elektrická auta. A pravidelně nás zásobuje pořád atraktivními modely, jako jsou třeba současná M3 nebo nedávná M5 CS, popř. klidně i obyčejnější typy a la M340d. Na tu druhou je to ale automobilka, která už si neláme hlavu s hmotností a v případě designu za každou cenu záměrně provokuje.

Oba tyto aspekty se projevují v klání modelů M2 a XM, které můžete zhlédnout níže. Postavil je proti sobě kdo jiný než Mat Watson z Carwow a sám se neostýchá říci, že nejde zrovna o krasavce. Druhé jmenované auto jsme už dříve označili za to, na které se dá dívat jen tehdy, když si ho pořídíte celé v černé, v případě M2 přišla slova o tom, že je ošklivé a nepochopitelně těžké. A ani v jednom případě jsme nepřeháněli.

Jasně, na design si udělejte názor sami, budeme se ale hodně divit každému, komu při pohledu na tahle dvě auta nebude cukat obočí. Zejména XM je vzhledově opravdu mimořádně bizarní a technické parametry též neohromí. Je to sice nejsilnější silniční BMW historie, když za pomoci motoru 4,4 V8 s elektrickou podporou dává až 635 koní všem kolům. Ale s hmotností 2 710 kg? M2 na tom není o mnoho lépe - motor 3,0 R6 s 460 koňmi na zadních kolech (převodovky jsou zde automatické, M2 může mít i manuál) tedy prochází bez připomínek, ale hmotnost 1 735 kg? V relativně malém kupé v zásadě pro dva dospělé?

Všechna vzájemná klání si pusťte sami, klíčový sprint z místa na 400 metrů je ale nakonec uspokojivý. I když je XM nejsilnějším BMW v historii, prohraje, protože ony skoro 3 tuny jsou prostě moc. Také 1 735 kg v M2 je moc, ale je to pořád o tunu méně. Svérázné časy panují v Mnichově, pořád se ovšem dají vnímat se zalíbením, pokud zavřete oči...


Na souboj nejošklivějších BMW dneška ve sprintu se nedá dívat, aspoň ho ale vyhraje „to správnější” - 1 - BMW XM 2022 produkcni prvni sada 06Na souboj nejošklivějších BMW dneška ve sprintu se nedá dívat, aspoň ho ale vyhraje „to správnější” - 2 - BMW XM 2022 produkcni prvni sada 10Na souboj nejošklivějších BMW dneška ve sprintu se nedá dívat, aspoň ho ale vyhraje „to správnější” - 3 - BMW XM 2022 produkcni prvni sada 17
BMW XM je opravdu ošklivé a opravdu těžké. Foto: BMW

Na souboj nejošklivějších BMW dneška ve sprintu se nedá dívat, aspoň ho ale vyhraje „to správnější” - 4 - BMW M2 2022 prvni sada 04Na souboj nejošklivějších BMW dneška ve sprintu se nedá dívat, aspoň ho ale vyhraje „to správnější” - 5 - BMW M2 2022 prvni sada 06Na souboj nejošklivějších BMW dneška ve sprintu se nedá dívat, aspoň ho ale vyhraje „to správnější” - 6 - BMW M2 2022 prvni sada 24
BMW M2 je ale přece jen méně ošklivé a méně těžké. Ve sprintu s XM vyhrálo. Foto: BMW

Zdroj: Carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše