Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Na souboj nejošklivějších BMW dneška ve sprintu se nedá dívat, aspoň ho ale vyhraje „to správnější”
23.4.2023 | Petr Miler
A nejsou jen mimořádně ošklivá, tedy alespoň podle nás, jsou také mimořádně otylá. Přesto je to nakonec relativní lehkost a relativní jednoduchost konstrukce, která v tomto klání vyhraje.
Je těžké udělat si na současné BMW jasný názor. Na jednu stranu je to značka, která ještě úplně neztratila smysl pro realitu a odmítá vsadit vše na málokým skutečně chtěná elektrická auta. A pravidelně nás zásobuje pořád atraktivními modely, jako jsou třeba současná M3 nebo nedávná M5 CS, popř. klidně i obyčejnější typy a la M340d. Na tu druhou je to ale automobilka, která už si neláme hlavu s hmotností a v případě designu za každou cenu záměrně provokuje.
Oba tyto aspekty se projevují v klání modelů M2 a XM, které můžete zhlédnout níže. Postavil je proti sobě kdo jiný než Mat Watson z Carwow a sám se neostýchá říci, že nejde zrovna o krasavce. Druhé jmenované auto jsme už dříve označili za to, na které se dá dívat jen tehdy, když si ho pořídíte celé v černé, v případě M2 přišla slova o tom, že je ošklivé a nepochopitelně těžké. A ani v jednom případě jsme nepřeháněli.
Jasně, na design si udělejte názor sami, budeme se ale hodně divit každému, komu při pohledu na tahle dvě auta nebude cukat obočí. Zejména XM je vzhledově opravdu mimořádně bizarní a technické parametry též neohromí. Je to sice nejsilnější silniční BMW historie, když za pomoci motoru 4,4 V8 s elektrickou podporou dává až 635 koní všem kolům. Ale s hmotností 2 710 kg? M2 na tom není o mnoho lépe - motor 3,0 R6 s 460 koňmi na zadních kolech (převodovky jsou zde automatické, M2 může mít i manuál) tedy prochází bez připomínek, ale hmotnost 1 735 kg? V relativně malém kupé v zásadě pro dva dospělé?
Všechna vzájemná klání si pusťte sami, klíčový sprint z místa na 400 metrů je ale nakonec uspokojivý. I když je XM nejsilnějším BMW v historii, prohraje, protože ony skoro 3 tuny jsou prostě moc. Také 1 735 kg v M2 je moc, ale je to pořád o tunu méně. Svérázné časy panují v Mnichově, pořád se ovšem dají vnímat se zalíbením, pokud zavřete oči...
BMW XM je opravdu ošklivé a opravdu těžké. Foto: BMW
BMW M2 je ale přece jen méně ošklivé a méně těžké. Ve sprintu s XM vyhrálo. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Policista chtěl řidičku ujíždějící v SUV zastavit pomocí tzv. PIT, sám ale po jejím manévru převrátil auto
6.9.2024 - Lamborghini otevřelo své největší dealerství na světě, kupodivu nestojí nikde na Středním východě
5.9.2024 - Tesla s dvouletým zpožděním spustila funkci, díky níž auto přijede k majiteli jako pejsek, žertovně jí říká ASS
4.9.2024
Nejnovější články
- Poslední pětimetrová silniční jachta Mercedesu je dnes jako ojetá překvapivě levným zbožím, i tak vás může zruinovat
včera - Novinář po testu ostrého elektrického Hyundai říká, že ať už je dobré jakkoli, vystát na něm nelze stále stejnou věc
včera - Proč Polestar jako automobilka totálně selhal a jeho šéf dostal padáka? Jen s „vykradenými” designy Volva nemohl uspět
včera - Dění v Nizozemsku názorně ukazuje následky roky „násilného” vnucování elektrických aut, pro zbytek EU by to mělo být poučení
včera - Všichni ostatní se otočili k lidem zády, a tak Ford slíznul smetanu. Prodeje Mustangu střílí prudce nahoru
včera
Živá témata na fóru
- Předjíždění zprava a mylné tvrzení Autoškoly King 09.08. 00:50 - Stepan
- Dodávka 6 míst, vyjímatelné sedačky 09.07. 21:58 - LukasVn
- Fiat a vše kolem nich 09.07. 17:12 - pavproch
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 09.07. 15:55 - pavproch
- BMW Divize 09.07. 14:36 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.07. 13:45 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 09.07. 13:01 - jerry
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 09.07. 12:59 - abgx1